شوهرانی که از معتاد کردن زنان‌شان نمی گذرند!

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی گفت: مهم‌ترین علت اعتیاد زنان در این استان خانواده های آن‌ها هستند.

شوهرانی که از معتاد کردن زنان‌شان نمی گذرند!

احمد ریواده افزود: در برخی از خانواده ها شوهران معتاد زنان خود را معتاد می کنند تا همسران آن ها با آن ها همراه شوند. در برخی از خانواده ها نیز والدین معتاد هستند که این امر بر روی فرزندان آن تاثیر گذاشته و موجب شده است تا دختر و پسران آن ها نیز معتاد شوند.

ریواده اظهار کرد: یکی دیگر از دلایلی که موجب شده تا زنان و دختران خراسان شمالی به سوی استفاده از مواد مخدر گرایش پیدا کنند ضعف حمایت های اجتماعی از آن هاست و همین امر نیز سبب شده تا مانایی در درمان اعتیاد نیز در آن ها کمتر وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال اگر یک مرد معتاد باشد حمایت های اجتماعی همچون حمایت های خانواده، حمایت های شغلی و … از آن ها انجام می‌شود اما از زنان و دختران چنین حمایت هایی صورت نمی گیرد.

این مقام مسئول افزود: یکی دیگر از عواملی که موجب می شود تا زنان این استان معتاد شوند نگاه سنتی آن ها به مواد مخدر است به عنوان مثال هنوز در تعدادی از خانواده ها این نگرش وجود دارد که ترک موجب بهبود سرماخوردگی، التیام زخم سوختگی و … می شود.

وی خاطرنشان کرد: شیوع اعتیاد در خراسان شمالی نسبت به میانگین کشوری بالاتر است بطوریکه میانگین کشوری شیوع مصرف مواد مخدر ۵٫۲۱ درصد است این درحالیست که این رقم در استان ۷٫۲۱درصد است.

به گفته دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی، ۱۰ درصد از معتادان این استان را زنان تشکیل می دهند و ادامه داده، ۶۲ درصد از معتادان این استان به موا مخدر سنتی معتاد هستند.

منبع: ایسنا

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها