قیمت‌های نجومی در بازار میوه اصفهان/ ثبات قیمت وجود ندارد

قیمت‌های نجومی در بازار میوه اصفهان/ ثبات قیمت وجود ندارد

بازار میوه شب عید امسال با افزایش قیمت‌ها شرایط متفاوتی پیدا کرده است. در این میان فروشندگان و مشتری‌ها احساس نارضایتی فراوانی از بازار میوه در شب عید دارند. با توجه به شرایط اقتصادی کنونی که در کشور وجود دارد و قدرت پائین خرید مردم، افزایش قیمت‌ها سبب فروش کم‌تر میوه‌ فروش‌ها شده است و خانواده‌های اقشار متوسط نیز توانایی خرید میوه مانند سال‌های گذشته برای میهمانی‌های نوروزی خود را ندارند.

هر چه به روزهای پایانی سال نزدیک می‌شویم رکود اقتصادی موجود در کشور همراه با عدم قدرت خرید کافی مردم در شب عید بیشتر ملاحظه می‌شود. قطعا در سال‌های گذشته بازار‌های میوه در حال‌و‌هوای خاص‌تری قرار داشت ولی اکنون شاهد خرید‌‌های همیشگی از سوی شهروندان در بازار‌های میوه نیستیم.

میدان میوه‌‌و‌تره بار تحت نظارت ماموران صنفی است

محمد صادقی ریاحی، نایب رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار اصفهان پیرامون افزایش قیمت میوه در شب عید امسال در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: بارش‌های سنگین که در کشور اتفاق افتاد سبب ایجاد سرمازدگی به باغ‌های مرکبات شد، به همین دلیل اکنون شاهد افزایش قیمت مرکبات در بازار میوه هستیم. با وجود کمبود مرکبات در کشور ما درخواست واردات میوه کرده‌ایم ولی هنوز خبری از واردات میوه نیست.

وی افزود: در صورتی که مرکبات به کشور وارد شود قیمت‌ها تا حدودی کاهش پیدا می‌کند زیرا در شب عید مصرف میوه بیشتر شده و باید مرکبات به مقدار کافی و برای کاهش قیمت در بازار موجود باشد. مردم در شب عید امسال قدرت خرید کافی ندارند و باید در این زمینه فکری شود.

نایب رئیس اتحادیه میوه و تره بار اصفهان پیرامون اعتراض کسبه‌های بازار از اختلاف قیمت و نرخ در میدان میوه، گفت: در میدان میوه 2 گروه بازرسی وجود دارد که یکی از این بازرسی‌ها از اتاق بازرگانی و دیگری از مجمع امور صنفی در میدان میوه فعالیت می‌کند که با مشاهده تخلفات به افراد تذکر می‌دهند.

وی افزود: البته باید توجه داشت که برخی از میوه‌ها دارای نرخ روزانه هستند و با میزان عرضه و تقاضا قیمت آن‌ها تفاوت پیدا می‌کند. قیمت چنین میوه‌هایی در بازار مشخص می‌شوند و پس از آن نیز به ماموران صنفی گزارش می‌دهیم، من فکر نمی‌کنم در بازار میوه مشکل خاصی در ارتباط با تخلفات وجود داشته باشد. البته کیفیت میوه‌ها نیز در بازار میوه با همدیگر متفاوت است که این خود سبب اختلاف قیمت در بازار میوه می‌شود.

ثبات قیمت در میدان میوه‌ و ‌تره‌بار وجود ندارد

ح.ض میوه فروش اصفهانی پیرامون بازار میوه در اسفند سال 95، گفت: وضعیت بازار میوه در شب عید بسیار بد است زیرا مردم قدرت خرید کافی ندارند. خیابان‌ها با روز‌های تعطیل تفاوت ندارد و مانند سال‌های گذشته حضور شهروندان در شهر برای خرید به هیچ عنوان مشاهده نمی‌شود.

وی افزود: متاسفانه قیمت‌ میوه نیز بسیار افزایش یافته و حتی با روز‌های گذشته نیز قابل مقایسه نیست. زمانی که 2 ماه پیش مشتری برای خرید میوه مراجعه می‌کرد قیمت‌ها تفاوت زیادی با روز‌های پیش از آن نداشت و ثبات نسبتا خوبی بر بازار حاکم بوه است. متاسفانه اکنون چنین ثبات قیمتی را در بازار مشاهده نمی‌کنیم. در گذشته تخمین قیمت میوه به خوبی انجام می‌شد ولی اکنون ما میوه‌ فروش‌ها نیز چنین کاری نمی‌توانیم انجام دهیم.

این میوه فروش اصفهانی با بیان اینکه در بازار میوه و تره‌بار نیز ثبات قیمت وجود ندارد، تصریح کرد: اکنون قیمت‌ با نرخ در بازار میوه و تره‌بار تفاوت می‌کند. چند روز پیش در بازار مرکزی برای خرید لیمو با یکی از فروشنده‌ها صحبت می‌کردم با اینکه قیمت لیمو مشخص بود ولی او میوه‌های خود را نمی‌فروخت و می‌گفت هنوز "نرخ" مشخص نیست!

مردم برای خرید میوه در شب عید با مشکل روبرو هستند

محمد رضا تابش شهروند اصفهانی درباره قیمت میوه‌ها در شب‌ عید امسال، بیان کرد: متاسفانه امسال بازار میوه شرایط خوبی ندارد و مردم برای خرید میوه عید خود با مشکل روبرو می‌شوند. وضعیت بازار و رکودی که در کشور وجود دارد قدرت خرید را از مردم گرفته و عید امسال به نظر من قیمت میوه‌ها بسیار گران است.

وی افزود: وقتی حقوق‌های دریافتی بسیار کم‌ بوده و از نیمه‌های ماه منتظر واریز حقوق ماه آینده باشیم قطعا خرید میوه با چنین قیمتی بسیار برای ما سخت است. امیدوار هستیم که مسئولان به فکر وضعیت اقتصادی جامعه باشند زیرا اکنون که نزدیک سال نو است و مهمانی‌ها آغاز می‌شود نبود میوه و یا کمبود آن بر آبروی خانواده‌ها تاثیر می‌گذارد.

شهروند اصفهانی با بیان اینکه برخی از مردم برای خرید میوه شب عید با مشکل روبرو هستند، خاطرنشان کرد: چه خوب بود اکنون با اوضاع کنونی دولت و مسئولان از افزایش قیمت‌ها جلوگیری می‌کردند که مردم بتوانند مهمانی‌های سال نو خود را به خوبی برگزار کنند. البته به نظر من باید آداب رسوم در مهمانی‌ها باتوجه به گرانی میوه نیز تغییر کند و چند نوع میوه در مهمانی‌های ما برای پذیرائی خریداری شود.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها