واکنش شرکت سایپا به گفت‌گوی خبرفوری با رییس سابق شورای رقابت/ با كلي گويي ذهن مخاطبان را گمراه نكنيد

پیرو مصاحبه سایت خبرفوری با رییس سابق شورای رقابت و اعلام تخطی شرکت سایپا از مصوبه شورای رقابت و افزایش بدون مجوز محصولات، این شرکت به این سخنان واکنش نشان داد.

واکنش شرکت سایپا به گفت‌گوی خبرفوری با رییس سابق شورای رقابت/ با كلي گويي ذهن مخاطبان را گمراه نكنيد

به گزارش خبرنگار خبر فوری صبح امروز جمشید پژویان در گفتگو با ما در مورد افزایش قیمتهای بی رویه شرکت سایپا این امر را غیر قانونی دانست و اظهار داشت که طبق مصوبه شورای رقابت می توان در این شرکت تخته و مدیران شرکت جریمه شوند ضمن اینکه هزینه هایی که خریداران می پردازند سرمایه گذاری مدیران شرکت است. ( اینجا بخوانید).

گویا این سخنان به مذاق مدیران شرکت سایپا خوش نیامده است و جوابیه ای به شرح زیر به دفتر سایت خبر فوری ارسال کردند.

مديرمسئول محترم پايگاه خبري خبرفوري

با سلام و احترام؛

با توجه به انتشار مصاحبه آقاي جمشيد پژويان رئيس سابق شوراي رقابت با عنوان " طبق مصوبه شورای رقابت، در سایپا باید تخته شود/ خریداران سایپا هزینه سرمایه‌گذاری مدیران را در جاهای دیگر می‌پردازند" كه به تاريخ 2/11/97 در خروجي آن رسانه قرار گرفت، خواهشمند است برابر قانون مطبوعات جوابيه گروه خودروسازی سایپا ذيل عينا" در همان صفحه و ستون منعكس شود.

با كلي گويي ذهن مخاطبان را گمراه نكنيد

در مصاحبه منتشرشده استفاده از عبارات بي پايه در جمله "در سايپا بايد تخته شود" از اقتصاددان برجسته و مدير باسابقه اي مانند جناب دكتر جمشيد پژويان بعيد به نظر مي رسد و انتظار مي رود كه سخنان ايشان با استدلال قوي و بر اساس مستندات علم اقتصاد و بر پايه محاسبات دقيق فرمول تعيين قيمت خودروهاي توليد داخل باشد نه اينكه از عبارات عوام فريبانه در اظهارات خويش استفاده كنند. ضمن اينكه اشاره ايشان به كدام مصوبه است و اگر مصوبه اي مبني بر تعطيل شدن فعاليت شركت سايپا وجود دارد، چرا تاكنون اجرايي نشده است؟!

جناب پژويان و همه اساتيد فن به درستي مي دانند كه تعيين قيمت خودروهاي داخلي تابع فرمول مشخصي است كه در گذشته توسط شوراي رقابت انجام مي شده و چندماهي است كه توسط ستاد تنظيم بازار و سازمان حمايت از مصرف كنندگان و توليدكنندگان انجام مي شود.

در پاسخ به بخش اول سخن ايشان مبني بر اينكه " پرایدی که پنج میلیون تومان هم ارزش ندارد معلوم نیست با چه مجوزی به چهل میلیون تومان رسیده است؟" اعلام مي شود كه قيمت مصوب پرايد كه به تازگي اعلام شده كمتر از 30 ميليون تومان است و ايشان به خوبي مي دانند كه خريد و فروش انواع پرايد با قيمت بيشتر از قيمت مصوب كارخانه در بازار، هيچ ارتباطي به سايپا نداشته و حاصلي نيز براي اين شركت به همراه نخواهد داشت. كما اينكه خود ايشان در زمان حضورشان در شوراي رقابت قيمت اين خودرو را در سال 1393 حدود 15 ميليون تومان تعيين كرده بودند. حال چگونه قيمت پرايد را 5 ميليون تومان مي دانند؟ آيا اين اظهارات ناقض عملكرد خود ايشان و تاييد عوام فريبي نيست؟

در بخشي از سخنان جناب پژويان آمده است: "وقتی شرکت سایپا به مصوبه شورای رقابت اهمیت نداده است شورای رقابت باید سریع در سایپا را ببندد و آن را تعطیل کند حتی دستور بدهد که مدیرعامل یا مدیر فروش طبق مصوبه جریمه و تنبیه شوند و سریع هم باید این حکم را اجرایی کند." اشاره ايشان به كدام مصوبه است؟ و آيا واقعا قابل باور است كه خودروسازي مانند سايپا كه در موضوع قيمت گذاري خودروهاي پرتيراژ تابع قوانين و مقررات دولت و سياست هاي كلان حوزه خودرو است، بتواند از مصوبات سازمان هاي فرادستي استنكاف كند؟! كاش به جاي تخطئه كردن منطقي تر سخن بگوييم و با كلي گويي ذهن مخاطبان را گمراه نكنيم!

رئيس سابق شوراي رقابت در بخشي ديگر عنوان كرده است كه " سایپا خودسرانه اتومبیل پنج میلیون تومانی را چهل میلیون تومان قیمت گذاری کرده است که بسیار جای تامل دارد، البته با توجه به افزایش تورم و افزایش قیمتهای مواد اولیه نمی توان قیمتها را به چندسال قبل برگرداند ولی چهل میلیون تومان هم بسیار غیرعادی است" اول اينكه كاربرد عبارت پرايد 5 ميليوني كاملا" عوام فريبانه، فاقد استدلال و بي پايه است و خود ایشان هم به این موضوع اذعان دارند. در ضمن سايپا هيچگاه پرايد را 40 ميليون تومان قيمت گذاري نكرده است و آخرين قيمت پرايد برابر مجوز وزارت صمت، حدود 29 ميليون تومان اعلام شده است.

در پايان اين شركت آمادگي دارد كه براي تنوير افكار عمومي و روشن شدن اذهان مشتريان جزئيات موارد موثر در تعيين قيمت نهايي خودروهاي پرتيراژ را در اختيار رسانه ها و مردم قرار دهد.

همچنين سايپا اين حق را براي خود قائل است كه جهت جلوگيري از تضييع حقوق خود موارد مطرح شده را از طريق مراجع قانوني دنبال كند.

روابط عمومی گروه خودروسازی سایپا

43

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 19
  • کاربر ناشناس
    0

    وقتی پولی که خرج می کنی مال خودت نباشه و چیزی رو هم که تولید می کنی برا خودت نباشه نه اندازه پولی که خرج میکنی برات مهمه و نه کیفیت و کارائی جنسی که تولید می کنی. حاصل میشه پراید قاتل‌‌ سی میلیونی.

  • کورش
    0

    شرکت سایپا و ایرانخودرو از مردم ایران طلبکارن وتا خون مردم رو نمکن ول کن نیستن

  • فرزاد
    0

    واقعا برای سایپا متاسفم، برای دولت هم متاسفم، همین چند روز پیش بود که پراید رو 36 تومن قیمت زدید برادر، بعدشم مدیرتون برکنار شد، چقدر دروغ میگید، من واقعا متاسفم که به آقای روحانی رای دادم، سو مدیریت تو مدیران زیردست ایشون بسیار است و فقط باید باید میگن و عملکرد مثبتی وجود نداره، برادر عزیز قیمت کارگر و حامل انرژی که زیاد نشده، مواد اولیه فقط زیاد شده، اونم که همگی داخل کشور هست، کی زیاد کرده؟ من مردم؟!! درآمد کارگر و کارمند چی؟ فرقی کرده؟ قدرت خرید نصف شده ، حالا فکر کن من نوعی سه سال پس انداز میکنم برا خودرو، حالا سو مدیریت شما که بجای کاهش قیمت تمام شده و افزایش بهره وری فقط به فکر پاداش خودتی جیب مردم باید بدبپرداز

  • سعید
    0

    باعرض سلام واقعا چرا مدیران ما تا وقتی سرکار مدیریت هستندازاین دفاعیات به نفع ملت انجام نمیدن واین اظهاراتو میذارن برای بعدرفتن ازاون منصب کجاست اوشجاعت مردانگی همش شدیم حرف تولید ملی ،حمایت از مصرف کننده٬اقتصادمقاومتی وامثالهم تمام شعارها فقط درحدشعار میمونن ودرعمل هیچ خودمون به خودمون رحم نمیکنیم ازدشمن ...

  • جعفر
    0

    ای بابا خون مردم را تو شیشه کرده اند تازه طلبکار هم شدند و می خواهند شکایت کنند یعنی دست پیش را گرفته اند که پس نیفتند .مثل ای دزد ای دزد را بگیرید که توسط خود دزد فریاد زده می شود

  • امیر
    0

    عجب ...

  • رضا
    0

    سلام واقعا باید درب خودروسازی سایپا را گل گرفت شرکتی که درسال 96 از بنده پول گرفته که در تیر 97 ماشین بده وهنوز هیچ خبری از ان نیست ایا صلاحیت فعالیت دارد

  • رضا
    0

    استدلالی از جنس پراید بیاورید

  • سالار خشمن
    0

    .مشکل در اینجاست که مدیران کشورمان از اینکه رک و پوست کنده دارند دروغ می گن خجالت نمی کشند و خیلی هم خودشان را طلبکار نشان می دهند. مگر شما نبودید که من بچه بودم یک اسب را نشان می دادید و سپس سمند لگن را نشان می دادید و ادعای صد درصد تولید داخل می کردید. مگر شما نبودید که چند ساله پلیس میخواد شماره گذاری پراید حلبی رو ممنوع کنه و به انحاء پلید و رانت و رشوه جلوی اقدام پلیس رو می گیرید. مگر شما نبودید که دم از خط طراحی و تولید انواع مدلهای سایر قوطی کبریت ها به نام محصولات جدید صحبت می کردید چه شد ای بیهوده سخن پراکنان. مگر شما نبودید که پای رهبر انقلاب را در جهت حمایت از تولید داخلی وسط کشیدید و رهبر معظم انقلاب از شما حمایت کرد آیا این است جواب محبت و اطمینان رهبری؟ آیا خودتان عرضه سوار شدن به پراید و نیسان خود آتش بگیر و سایر محصولات لگن مونتاژ خود را دارید؟ آیا سطح زندگی تان با میزان حقوق دریافتی تان متناسب است؟ از کجا شما مدیران نالایق هر روز زندگی تان پر زرق و برق تر می شود و چه تناسبی با میزان دریافتی قانونی تان دارد؟ به خدا قسم که این حرفهای من تنها نیست و شما خون دل مردم را می مکید به خدا قسم که اگر به خالق ایمان داشته باشید که متاسفانه چنین برداشت می شود که هر کسی که به مسند پول و قدرت سوار می شود خدا در درجه هفتادم ذهنش قرار دارد و اعمالشان را به هر نحوی به نفع خود تفسیر می کنند. بترسید که خون مردم بدبخت که به زحمت توان زندگی خود را دارند در جاده ها بعلت عدم ایمنی حلبی هایتان ریخته می شود تاوانش را از شما و بچه های معمولا بی ادب و نزاکت تان خواهد گرفت. چرا فکر و عملی واقعی به حال این مملکت نمی کنید. چرا فقط به فکر جیب و ثروت اندوزی برای فرزندآن خود هستید آیا شما دیروز خود را که یکی از همین افراد معمولی بودید فراموش کرده اید. چرا به صداقت گفتار و عمل باز نمی گردید. آیا قرار نیست فرزندان شما در آینده در همین مملکت زندگی کنند آیا همه تصمیم گرفته آید که با کانادا سرزمین میعادگاه دزدان بروید. یادتان رفته که نان حلال چه دلخوشی های و چه نورانی زندگی داشت. آیا پیش خدا شرمسار نخواهید بود و پدر و مادران تان که شما را حلال پرورش دادند از شما افرادی ریاکار و توجیه گر پرمدعا می خواستند. چرا اینهمه ریا کاری و دورویی شما را فرا گرفته آیا این نتیجه حرام خوری شما نیست مطمئنا شما به خاطر حفظ شغلتان هم که شده در محل کارتان مرتب نماز هم میخوانید این چگونه نمازی است که شما را نمیتواند مهار کند. و چی بگم آخه هر طور که نگاه می کنم و هر چقدر هم که به جلو می رویم شما خرابتر شده اید. نمی ترسید که روزی ورق برگردد نمی ترسید از روزی که قرار است جان دهید و آرزوی زندگی سالم تری می داشتید آیا اگر فلانی فاسد است توجیهی برای فساد شما شده است واقعا اگر شما انسانهای سالمی بودید امکان داشت که نتیجه کارهایتان ناسالم باشد. نمی ترسید از روزی که همه ثروت های خود را باید در این دنیا واگذارید؟ به خود آیید که مردم به خدا از شما سیر شده اند

  • ابوالقاسم
    0

    سلام این دوگانه گی ها در مسئولین وسیاستمداران کشور که در واقع یک بیماری است واین بیماری به تمام بخشهای نظام مخصوصا اقتصادی سرایت کرده این مقتصد گرامی تا زمانیکه مسئولیت داشت ودر شورا رقابت می توانست مؤثر باشد محافظه کاری وعافیت طلبی بهترین انتخاب ایشان بود اکنون که مسؤلیتی ندارند ودر واقع دخالت در مدیریت ومسئولیت دیگران تلقی می شود اظهار نظر میکنند این حضرت اقا ومدیران هم نسل وهم دوره ایشان زمانیکه فریاد میزدند تولید وفروش این خودرو وامثال پراید با این کیفیت وقیمت ظلم واجهاف در حق ملت است با توجیه وفلسفه ..... کاری کردند که امروز خودروسازی داخلی معظلی شده برای کشور وبه تبع ان ملت که نمی دانند چه باید کرد بحق بیکاری ومعظل بیکاری یکی از دلائلی هست که تصمیم گیری را در مورد خودروساز داخلی به معظل رسانیده ودر نهایت پول وسرمایه ملی ونیروی انسانی کشور هست که تبدیل به بنجل میشه اقا شما اگر مدیر یت دارید واقتصاد میدانید وبازرگان هستید وادعای صنعت دارید 5000 دستگاه خودرو از تولیدات داخلی را به کشورهایی که ما به انان فخر میفروشیم از همانهایی که تو نقشه پیدا نیستندبفروشید طوری که مرجوع نکنند بعدا از مردم خودتون را طلبکار بدونید والله حق الناس همین هاست ظلم وستم چیست؟حیف ومیل بیت المال چه طوری است؟خیانت به مملکت همین هاست ترا خدا انصاف داشته باشید یکبار هم که شده بیایید تو این نظام شق القمر کنید واستعفا دادن را ارج نهید شاید دعای ملت مستجاب شد وروزنه ای در جهت حل مشکل این مردم اسکار شود ،این مقام وشهرت چیست از ایت الله هاشمی که تواین 40 سال گذشته تمام مسئولیت ومدیریت ها از انتخابی تا انتصابی را تجربه کرد که بالاتر نمی شوید ونخواهید شد مثل شمع خاموش شد تراخدا عبرت بگیرید،

  • امیر حسین
    0

    میگن قیمت هم چی گرون شده.و تولید خودرو کم شده.پس چرا شما هر خودرو سایپا رو بخوای تو نمایندگی به قیمت بازار پیدا میکنی؟؟اونم تحویل فوری ! فقط باید واردات خودرو با هزینه گمرکی کم آزاد بشه بعد ببینن مردم بنز و بی ام و و...میخرن یا پراید آشغال رو

  • یک ایرانی
    0

    چه عجب یکی جرات کرد قیمت واقعی پراید رو بگه هر چند آب رفته به جوی برنمیگرده پراید شد 40 میلیون کاری هم نمیشه کرد الکی سفسته نکنید

  • محرمی هستم از زنجان
    0

    اقای جمشید پژویان حرف دلم مردم را زده اند همان بهتر که تخته شود با این اشغالهایی که به مردم میدهید اگه خودرو وارد میشد هیچ وقت مردم سراغی از شما وسایپا هم نمیگرفتن.... مردم چرا باید تاوان حقوقهای انچنانی مدیران سایپا را بدهند.

  • محرمی
    0

    در کشورهای خودروسازان برای کیفیت وکاهش قیمت رقابت میکنند ولی در ایران برعکس است.......

  • علیرضا
    0

    تنها راه حل مشکلات صنعت خودرو در ایران تعطیلی این دو قوطی ساز بزرگ ، خروج سیاست از صنعت کشور و ورود برندهای مطرح دنیا جهت تولید در داخل ایران هست .

  • محمد
    0

    تمام حرف های شما درست چرا من کارگر ثبت نام کردم ۱۵اردیبهشت قرار بود اول شهریور دعوتنامه بیاد ولی تا حالا نیامده است جواب مارو کی باید بده ما هم این حق داریم که از مراجع قانونی اقدام کنیم

  • سالار خشمن
    0

    لازم نیست به حرف و سخن واکنش نشان دهید عرضه دارید با عمل درخور مردم ایران واکنش نشان دهید و با تولید محصولات بالاتر از آنچه در اروپا و ... داریم تو دهنی بزنید به دهان منتقدان. نه آن محصولات بنجل که فقط خودتان تعریفش می کنید. شما که ۴۰ ساله هی دارید نق می زنید ۴۰۰ سال هم بگذرد همین هستید. چرا همه انرژی تان صرف سخنوری شده است. آیا این نشانه بی عرضگی در عمل نیست؟

  • قلی
    0

    اگر هدف سایپا عمل به تعهدات خود است نیازی به تشکیل ستاد نیست، قرارداد هست و طبق قرار داد عمل شود ولی سایپا با این بازیها هدفش فریب مشتریان است ولی کور خوندن بخواند با جایگزین پراید به جای ساندرو و یا با 4 ملیون سود سر مشتری رو کلاه بذارن، مشتری دیگه فریب نمیخورد.

  • حمید
    0

    نه که شما خیلی درستکار و متعهد هستی سه ساله خودرو ساندرو ثبت نامی مارو ندادین وکسی هم پاسخگو نیست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها