رزمایش قطع اینترنت شامل کسب و کارهای آنلاین و کاربران عمومی هم می‌شود؟

این رزمایش با هدف کاهش وابستگی خدمات بانکی و میزبانی‌های داخلی به اینترنت بین‌المللی اجرا خواهد شد.

رزمایش قطع اینترنت شامل کسب و کارهای آنلاین و کاربران عمومی هم می‌شود؟

به گزارش خبر فوری ، پس از انتشار نامه یکی از شرکت‌های ارائه‌دهنده درگاه پرداخت اینترنتی مبنی بر اینکه به‌زودی "رزمایش قطع اینترنت" به‌صورت مکرر در کشور برگزار خواهد شد تا میزبانی‌های داخلی و میزان اتکا به اینترنت کاهش یابد( اینجا )، بسیاری از کاربران اینترنت ترسیده و گمان کردند که منظور از قطع اینترنت، قطعی عام بوده و شامل تمام کاربرها از جمله صاحبان کسب و کارهای آنلاین می‌شود.

اما به نظر می‌رسد که این امر شایعه ای بیش نباشد واحتمالا از بدخوانی متن حاصل گردیده است. همانطور که تسنیم نقل می‌کند سردار غلامرضا جلالی اواخر هفته گذشته و در حاشیه نشست مشترک هیئت رئیسه و کمیسیون‌های مجلس خبرگان رهبری در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: در این نشست اعلام کردم که ما می‌توانیم اینترنت ایرانی ــ اسلامی داشته باشیم چنان‌که اروپایی‌ها، چینی‌ها و دیگر کشورهای دنیا برای خود حریم زیرساختی، ‌موضوعی و معنوی تعریف می‌کنند و این ضرورت جدی و اساسی برای کشور ما نیز وجود دارد که امیدوارم به آن به‌طور جدی پرداخته شود.

بنابراین، باتوجه به این نامه و اظهارات فوق، این اقدام بر خلاف تصور، عام نیست و منظور از قطع اینترنت، قطع خدمات بانکی در خارج از کشور است. این رزمایش با هدف کاهش وابستگی خدمات بانکی و میزبانی‌های داخلی به اینترنت بین‌المللی اجرا خواهد شد. البته تاکنون فقط شاپرک این اطلاعیه را برای مشتریان خود ارسال کرده است که انتظار می‌رود به‌زودی سایر شرکت‌های پرداخت اینترنتی نیز چنین اطلاعیه‌هایی را برای مشتریان ارسال کنند.

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها