کشف ۵ میلیارد کالا و ۱۴ هزار لیتر سوخت قاچاق

ماموران انتظامی مازندران ۵ میلیارد و ۷۲۰ میلیون ریال کالای قاچاق و ۱۴ هزار و ۵۰۰ لیتر سوخت قاجاق کشف کردند.

کشف ۵ میلیارد کالا و ۱۴ هزار لیتر سوخت قاچاق

سرهنگ حسن مفخمی شهرستانی جانشین فرمانده انتظامی استان از امحاء و معدوم سازی بیش از ۵ میلیارد و ۷۲۰ میلیون ریال کالای قاچاق فاقد هرگونه ضوابط فنی، ایمنی و بهداشتی در سطح استان خبر داد و افزود: در اجرای قانون مبارزه باقاچاق کالا و ارز و معدوم سازی کالا‌های فاقد مجوز بهداشتی و ایمنی، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: در همین خصوص بیش از ۵ میلیارد و ۷۲۰ میلیون ریال انواع کالای قاچاق شامل لوازم آرایشی و بهداشتی، کالای دخانی، انواع موادغذایی و دارو‌های غیر مجاز به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی تحویل داده شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران، افزود: با توجه به اینکه کالا‌های مکشوفه فاقد هرگونه ضوابط فنی، ایمنی، بهداشتی بود با حضور دستگاه‌های مختلف و پس از طی مراحل قانونی و اخذ مجوز قضائی امحاء و معدوم شد.

سرهنگ سید جعفر ساداتی رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان نیز از کشف ۱۴ هزار و ۵۰۰ لیتر سوخت قاچاق در شهرستان نوشهر خبر داد و گفت: در اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز به خصوص قاچاق منابع ملی، در پی کسب خبری مبنی قاچاق سوخت در یکی از روستا‌های حومه شهرستان نوشهر، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی آن شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی با همکاری عوامل انتظامی کلانتری با شناسایی محل دپوی سوخت قاچاق با هماهنگی قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند و درعملیاتی ضربتی و غافلگیرانه ضمن شناسایی و دستگیری متهم به قاچاق سوخت مخزن حاوی ۱۴ هزار گازوئیل که به صورت ماهرانه در زیر زمین دفن شده بود را کشف کردند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی مازندران، گفت:در همین خصوص در منطقه ییلاقی "کجور" ماموران پاسگاه انتظامی کجور به یک دستگاه وانت نیسان آبی رنگ حامل تانکر سوخت در قسمت بار مظنون شدند و این خودرو را متوقف کردند.

سرهنگ ساداتی، افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو ۵۰۰ لیتر نفت سفید قاچاق را کشف کردند.

وی افزود: با توجه به نظر کارشناسان ارزش ریالی کشفیات ۱۰۰ میلیون ریال برآورد شده که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند و سوخت مکشوفه نیز تحویل انبار شرکت نفت منطقه غرب استان در شهرستان چالوس شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • م.م
    0

    فرق ایران بادیگر کشورها درایران کشفیات دراختیار پلیسه ولی درکشورهای دیگر با دانشمندان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها