دختری که پاهایش قطع بود و با قوطی کنسرو راه میرفت + تصاویر

مایا دختر بچه سوری که بخاطر نداشتن پا برای راه رفتن از قوطی های کنسرو استفاده میکرد حالا دیگر با داشتن پای مصنوعی راحت تر راه میرود و خوشحال است.

دختری که پاهایش قطع بود و با قوطی کنسرو راه میرفت + تصاویر

دختر کوچکی که پیش از این به دلیل مشکل مادرزادی با استفاده از قوطی های تن ماهی در خیابان راه می رفت با کمک پاهای مصنوعی اش و بدون قوطی ها اولین قدم هایش را برداشت، مایا مرهی، هشت ساله ، پس از تغییر درمان که یک دکتر پس از آگاهی از گرفتاری او انجام داد دوباره به سلامتی رسید و توانست راه برود .این کودک که تصاویر او را در این بخش از نمناک مشاهده می کنید به علت یک بیماری مادرزادی نادر که پدرش محمد هم دارد بدون پا متولد شد.


این پدر 34 ساله که پس از درگیری نیروهای نظامی از خانه خود در استان حلب فرار کرده بودند.از قوطی تن ماهی و کنسرو برای حفاظت از دخترش در اردوگاه پناهندگان استفاده کرد ؛ این قوطی ها به جای سینه خیز رفتن در همه جا و محدود شدن داخل چادر بود، بالاخره مایا قادر به قدم زدن در بیرون و حتی مدرسه رفتن شد. تصاویر او با قوطی های کنسرو در سراسر جهان منتشره شد و باعث برانگیخته شدن واکنش هلال احمر ترکیه شد ؛ بعد از تصمیمات و برنامه ریزی های جمعیت هلال احمر پدر و دخترش ادلب را ترک و برای درمان به استانبول منتقل شدند.

پاهایی از جنس قوطی کنسرو

دکتر مهمت زکی، یک متخصص اعضای مصنوعی که خدمات زیادی را برای تغییر زندگی ارائه کرده، به شبکه الجزیره گفت ممکن است نقاهت مایا تا سه ماه طول بکشد تا بتواند حرکت کامل پیدا کند ، اما او " راه خواهد رفت " . او اضافه کرد کار پدرش کار خوبی بود و کمک کرد تا او به جای خزیدن در تمام مدت ، به قدم زدن عادت کند.

پدر مایا که پنج فرزند دیگر دارد و هیچ کدام دچار این بیماری نیستند گفت لوله پلاستیکی راماهی یکبار و قوطی های حلبی را هر هفته تعویض می کردم. تصاویر جدید در حال حاضر مایا را در بیمارستان نشان می دهند ، که به پاهای جدیدش عادت می کند. قرار است به محمد پدرش هم پای مصنوعی بدهند.

خوشحالی دختر سوری بخاطر پای مصنوعی جدیدش

دکتر بیان کرد:او " بسیار متاثر از وضعیت مایا که با قوطی ها قدم می زد بود به همین دلیل تصمیم گرفته بود هزینه پای مصنوعی او و پدرش را بپردازد. ما در سراسر جهان با مردمی که می خواهند کمک کنند ارتباط برقرار کردیم تا بتوانیم مشکل او را رفع کنیم.

پدر او محمد افزود:" آرزوی دیدن راه رفتن او ، مدرسه رفتنش را بدون هیچ رنجی دارم ."

منبع: نمناک

1980

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها