بوی نامطبوع فاضلاب بادامک با تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب شهرقدس مهار می‌شود

معاون پایش و نظارت محیط زیست استان تهران با اشاره به انتشار بوی نامطبوع فاضلاب بخش بادامک در شهریار گفت: منشأ فاضلاب بادامک، فاضلاب شهری و پساب تصفیه شده شهرستان قدس است.

بوی نامطبوع فاضلاب بادامک با تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب شهرقدس مهار می‌شود

محمد رستگاری امروز در نشست خبری در پاسخ به سوأل خبرنگار تسنیم مبنی بر منشأ فاضلاب بادامک شهریار اظهار داشت: بخش اعظم فاضلابی که وارد منطقه بادامک می‌شود فاضلاب شهری و پساب تصفیه شده شهرستان قدس است که به آن اضافه می‌شود.

وی بیان کرد: دو دامداری هم آنجا وجود دارد که البته همکاران ما پیگیر احداث تصفیه‌خانه هستند که یکی احداث شده و دیگری هم در حال احداث است و پیشرفت خوبی دارد.

معاون پایش و نظارت محیط زیست استان تهران افزود: زمانی که یک تصفیه‌خانه آبگیری می‌شود تا زمانی که به کیفیت مناسبی برسد قدری زمان می‌برد، با این حال برای رفع معضل فاضلاب بادامک باید ظرفیت تصفیه‌خانه شهرقدس تکمیل شود.

رستگاری همچنین در مورد دلیل شرایط بهتر هوا به سبب ناپایداری هوا با اقدامات انجام شده گفت: ارائه درصد در این مورد اشتباه است چرا که در سال‌های 90 و 91 به سبب پایداری هوا شرایط به شاخص 180 و 200 می‌رسید که اقداماتی همچون عدم استفاده از مازوت در استان تهران سبب افزایش کیفیت هوا بوده است.

معاون پایش و نظارت اداره کل محیط زیست استان در پایان خاطرنشان کرد: عوامل اقلیمی در بهبود کیفیت هوا مؤثر هستند اما اینکه بهبود هوا در یک برنامه 5 ساله را به عوامل اقلیمی نسبت دهیم هم مشارکت مردم کاهش پیدا می‌کند هم اینکه این موضوع برای مسئولان عادی می‌شود.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها