خادمی در گفت وگو با خبرفوری مطرح کرد؛

مردمی که 100 دلار حقوق می‎گیرند توقع افزایش قیمت ندارند/ قیمت سوخت بالا برود کالاهای دیگر هم گران می‎شود

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: هنوز هیچ تصمیم قطعی درباره افزایش قیمت حامل‎های انرژی از سوی مجلس اتخاذ نشده است.

مردمی که 100 دلار حقوق می‎گیرند توقع افزایش قیمت ندارند/ قیمت سوخت بالا برود کالاهای دیگر هم گران می‎شود

فاطمه علی‎اصغری- علیرضا رحیمی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی از اعلام وصول شدن طرح سهیمه‎بندی بنزین در مجلس شورای اسلامی خبر داد.

این خبر در حالی از سوی این عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی منتشر شد که دولت در لایحه بودجه سال 98 هیچ تصمیمی را درباره حامل‎های انرژی اتخاذ نکرده است از این رو نمایندگان در بستری جداگانه و در قالب تصمیماتی که در کمیسیون تلفیق درنظر گرفتند در جهت تشکیل کمیته‎ای به منظور بررسی قیمت‎گذاری حامل‌های انرژی اقدام کردند و هنوز نتیجه‎ای در این راستا منتشر نشده است.

نکته‎ای که بسیاری از کارشناسان اقتصادی درباره افزایش قیمت بنزین در شرایط فعلی اقتصاد کشور مطرح کردند این است که قطعا افزایش قیمت حامل‎های انرژی از جمله بنزین در راستای افزایش قیمت سایر کالاها نیز تاثیر بسزایی خواهد داشت از این رو باید با یک تدبیر و راهبرد دقیق درباره این موضوع تصمیم گرفته شود.

هدایت‎الله خادمی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری عضو کمیسیون انرژی و از مدیران نفتی در جریان رویکرد مجلس پیرامون افزایش قیمت‎های حامل‎های انرژی به گفت و گو پرداختیم.

وی با اشاره به اینکه دولت در لایحه بودجه سال 98 درباره افزایش قیمت حامل‎های انرژی تصمیمی اتخاذ نکرده و این موضوع مسکوت مانده است اظهارکرد: باتوجه به عدم تصمیم‎گیری دولت درباره قیمت بنزین در جلسه کمیسیون تلفیق کمیته‎ای تشکیل شد تا به منظور بررسی وضعیت قیمت سوخت در سال آینده اقدامات لازم را انجام دهد.

وی افزود: قرار شد در این کمیته مشخص شود که آیا افزایش قیمت سوخت در سال 98 به صورت پلکانی افزایش پیدا کند یا بحث سهیمه‎بندی مدنظر باشد از این رو این کمیته در حال بررسی مطالعات لازم در این حیطه است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فعلا در حال حاضر فرضیه ‏های مدنظر در حیطه حامل‎های انرژی از سوی نمایندگان در دستور کار قرار دارد و تصمیم نهایی هنوز اتخاذ نشده است.

خادمی با اشاره به اینکه بعید به نظر می‎رسد که قیمت سوخت در سال آینده افزایش پیدا کند، خاطرنشان کرد: قطعا اگر تصمیمی هم برای افزایش قیمت سوخت و به ویژه بنزین صورت گیرد این افزایش قیمت بسیار ناچیز خواهد بود چرا که اکثر نمایندگان براین باورند که بالابردن نرخ سوخت در شرایط فعلی و باتوجه به اوضاع اقتصادی مردم به صلاح نیبست.

وی تاکید کرد: بدون شک افزایش قیمت سوخت علاوه بر نارضایتی مردم بر قیمت ده‎ها کالای دیگر نیز اثر می‎گذارد از این رو در شرایطی که مردم ایران حقوق 100 دلاری دارند بنابراین تصمیم‎گیری درباره قیمت سوخت از حساسیت بالایی برخوردار است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: در بحث سهیمه‎بندی بنزین نیز ما باتوجه به اینکه تولیدمان با مصرف در حال برابری است ما باید به گونه‎ای سوخت مصرف کنیم که مجبور به واردات نشویم، چرا که در بودجه 98 برای واردات بنزین بودجه‎ای درنظر گرفته نشده است.

خادمی تصریح کرد: صحبت‎های بسیاری درباره سهمیه‌‏بندی و اختصاص 30 لیتر به هر فرد مطرح شده است ولی هنوز این اظهارات در حد حدس و گمان است و جمع‎بندی در این راستا صورت نگرفته است.

وی درباره اینکه آیا جمع‎بندی درباره افزایش حامل‎های انرژی به بودجه سال 98 می‎رسد یا خیر خاطرنشان کرد: قطعا باید تا زمان بررسی بودجه در مجلس کمیسیون تلفیق درباره این موضوع تصمیم نهایی را اتخاذ کند.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها