اخبار ضدو نقیض از بازداشت غلامحسین کرباسچی

برخی خبرگزاری ها از بازداشت دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی برای اجرای حکم حبس تعزیری خبر دادند.

اخبار ضدو نقیض از بازداشت غلامحسین کرباسچی

خبرگزاری فارس در خبری از بازداشت غلامحسین کرباسچی فرزند محمدصادق برای اجرای حکم یک سال زندان این فعال سیاسی خبر داد.

این خبرگزاری نوشت: غلامحسین کرباسچی به استناد ماده ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی در تاریخ ۲۲ مرداد ماه ۹۷، با اعلام مراجع ذی‌ربط وی امروز دوشنبه اول بهمن ماه برای اجرای این حکم بازداشت و روانه زندان شد.

محمد قوچانی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس،‌ضمن تایید خبر بازداشت غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب متبوعش،‌اظهار داشت: دقایقی پیش کرباسچی با خانواده‌اش تماس گرفته و اعلام کرده که صبح امروز دستگیر شده و برای اجرای احکام به زندان اوین منتقل شده است.

اما دقایقی قبل غلامحسین کرباسچی در حساب توییتری اش این خبر را تکذیب کرد.

وی در حساب توییترش نوشت: به اطلاع هم وطنان عزیز میرسانم که خبر بازداشت بنده کاملا کذب و بازی جدید رسانه ای دولت پنهان برای ناامید کردن جوانان از دولت خدمتگزار هست.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ۸ اردیبهشت سال ۹۶ در حاشیه مراسمی انتخاباتی در اصفهان ، نسبت به حضور شهدای مدافع حرم در سوریه اظهاراتی را مطرح کرد که با اعتراضاتی روبه رو شده و دستگاه قضایی نیز به این موضوع ورود کرد.

تصویری از حضور کرباسچی در نشست انتخاباتی مذکور در اصفهان

وی در بخشی از این اظهاراتش گفته بود: «لزومی ندارد جوانان ما به جنگ با داعش بروند و کشته شوند، این مشکلات سوریه را می‌توان از راه مذاکره با داعش حل کرد». موضوعی که حتی با واکنش سخنگوی وزارت خارجه دولت هم مواجه شد و بهرام قاسمی به این گفته‌های کرباسچی پاسخ داد.

احمد خسروی‌وفا رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان ۱۲ اردیبهشت ماه سال ۹۶ از تشکیل پرونده برای کرباسچی خبر داده و گفته بود «نسبت به اظهارات این فرد که جنبه جزایی داشته اعلام جرم و پرونده تشکیل شده است».

در ادامه غلامحسین کرباسچی که به جرم تبلیغ علیه نظام در دادگاه انقلاب اسلامی اصفهان محاکمه شده بود، به یک سال حبس تعزیری محکوم شد اما حکم صادره با اعتراض وکیلش مواجه شد؛ پس از بررسی مجدد این پرونده در دادگاه تجدید نظر به استناد ماده ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی در تاریخ ۲۲ مرداد ماه ۹۷ با ئأیید حکم اولیه، حکم قطعی صادر و برای اجرا ابلاغ شد.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها