با ثبت بالاترین رقم 2019

هر بشکه نفت خام ۶۳ دلار شد

هر بشکه نفت خام ۶۳ دلار شدقیمت نفت در ساعات اولیه معاملات امروز به دنبال انتشار رکورد پالایش نفت در چین علی‌رغم رشد کند اقتصادی، به بیش از 63 دلار رسید.

هر بشکه نفت خام ۶۳ دلار شد

پس از اینکه آمارها نشان داد علی‌رغم کندی اقتصاد چین، پالایش نفت در این کشور، دومین مصرف‌کننده نفت در جهان در سال گذشته به رکورد دست یافته است، قیمت نفت به بالاترین رقم در سال 2019 رسید.

به گفته تحلیلگران، این افزایش در حالی اتفاق افتاده که قیمت نفت به طور کلی با توافق کاهش تولید تقویت شده است.

هر بشکه نفت برنت 62.47 دلار فروخته شد. نفت برنت ساعات اولیه معاملات برای نخستین بار در سال 2019 به 63 دلار رسید.

نفت خام آمریکا نیز 53.67 دلار در هر بشکه معامله شد که در ساعات اولیه معاملات به 54 دلار در هر بشکه برای نخستین بار در سال 2019 رسیده بود.

به گفته تاجران، افزایش قیمت‌ها پس از انتشار آمار اداره ملی آمار چین رخ داد که نشان داد، پالایش نفت این کشور به رکورد 603.57 میلیون تن (12.1 میلیون بشکه در روز) در سال 2018 رسیده است. این رقم 6.8 درصد بیش از سال پیش از آن است.

ارقام قوی تقاضا برای نفت درحالی منتشر شده است که رشد اقتصادی چین در سال 2018 کند شد و به کمترین رقم در 28 سال گذشته برابر با 6.6 درصد رسید.

هرچند کندی رشد اقتصادی هم‌راستا با انتظارات بود و به اندازه‌ای که تحلیلگران انتظار داشتند، شدید نبود، اما رکورد اقتصاد دوم جهان سایه‌ای بر رشد اقتصادی جهانی انداخته است.

منبع: فارس

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها