100 فقره کلاهبرداری به بهانه اعطاء تسهیلات کم بهره

فرمانده انتظامی استان از کشف 100 فقره کلاهبرداری با وعده اعطاء تسهیلات کم بهره در استان خبر داد و گفت : تا کنون در این رابطه مبلغی بالغ بر 20 میلیارد ریال کلاهبرداری کشف شده است.

100 فقره کلاهبرداری به بهانه اعطاء تسهیلات کم بهره

سردار "احمد علی گودرزی" افزود: تعدادی شاکی با ارائه مرجوعه قضائی به پلیس فتا مدعی شدند شخصی که خود را در فضای مجازی کارمند دادگستری معرفی می کرد، تحت عنوان اعطاء تسهیلات کم بهره مبالغ زیادی از آنها دریافت و سپس پاسخگوی آنها نبوده است.

وی ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع، بررسی های فنی بر روی صفحات مورد ادعای شاکیان در فضای مجازیانجام گرفت که مشخص شد متهم با مراجعه به سایت های مختلف تبلیغات محور مربوط به شهرهای مختلف کشور، قربانیان خود را که اقدام به درج آگهی با موضوع درخواست وام کرده بودند را انتخاب و با برقراری تماس تلفنی از آنهاکلاهبرداری می کرده است.

فرمانده انتظامی استان فارس افزود: با اقدامات فنی و اطلاعاتی مأموران پلیس فتا، متهم طی یک عملیات غافلگیرانه در شیراز شناسایی و دستگیر و در تحقیقات تکمیلی پلیس تا کنون به 100 فقره کلاهبرداری با این شیوه و شگرد در سطح کشور اعتراف کرده است.

این مقام ارشد انتظامی استان فارس، با بیان اینکه متهم تا کنون مبلغی بالغ بر 20 میلیارد ریال از مردم کلاهبرداریکرده است، گفت: وی با این شیوه 2 آپارتمان در شهر تهران خریداری و به نام همسر و فرزند خود ثبت کرده بود که اسناد ملکی مربوطه توقیف شد.

سردار گودرزی با اشاره به اینکه تحقیقات و پیگیری های تکمیلی پلیس در خصوص شناسایی سایر مال باختگان که اغلب تاکنون منتظر دریافت وام بوده و اقدام به شکایت علیه مجرم نکرده اند، ادامه دارد، افزود: مردم باید نسبت به اقدامات اینگونه افراد کلاهبردار هوشیار بوده و به خصوص در فضای مجازی به افراد با عناوین مختلف اعتماد نکنند.

وی در پایان از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را بلافاصله از طریق تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.

منبع: ایران آنلاین

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها