ورزشگاه تختی در انتظار تزریق بودجه ۲۰ میلیاردی شرکت توسعه و تجهیز

مدیر مجموعه ورزشی تختی از بازدید حسن کریمی مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی از این مجموعه و تزریق بودجه ۲۰ میلیاردی برای بازسازی استادیوم ورزشگاه تختی خبر داد.

ورزشگاه تختی در انتظار تزریق بودجه ۲۰ میلیاردی شرکت توسعه و تجهیز

قاسم رسته اظهار کرد: ورزشگاه تختی در سال ۱۳۴۵ ساخته شده و سال ۵۴ افتتاح شده است. پست‌های برق این ورزشگاه در این مدت تغییر نکرده و مشکلات زیادی دارد. حتی در سقف معلق آن که با کابل نگهداری می‌شود، تعدادی از این کابل‌ها فرسوده شده و ضریب ایمنی آن را کاهش داده است. وضعیت سکوها نیز در حال حاضر به گونه‌ای است که آب‌بندی خود را از دست داده‌اند و بعد از بارندگی حداقل تا یک هفته از سکوها به دلیل باز شدن درزها شاهد نشتی آب هستیم. حتی سقف معلق نیز نشتی دارد و اگر از زیر سکوها تردد کنید بعد از یک هفته بارندگی، شاهد بارش باران هستیم!

وی تصریح کرد: ورزشگاه تختی دارای مشکلات زیادی است که از جمله می‌توان به پست برق،‌ روشنایی،‌ سکوها و زمین چمن اشاره کرد. زمین چمن ورزشگاه تختی یکدست نیست و در چند سال اخیر از انواع بذرهای چمن در این زمین استفاده شده که مرغوبیت آن را کاهش داده است. به طوری که زمین چمن این ورزشگاه متعلق به ۱۳ سال پیش است. به هر صورت برای این که بتوانیم زمین چمن مناسبی را در ورزشگاه تختی داشته باشیم، حداقل باید به عمق یک متر زمین آن گودبرداری و زه‌کشی‌های آن دوباره احیا شود. با شرایط فعلی امکان برگزاری مسابقات مهم در تختی وجود ندارد.

رسته گفت: البته طی بازدیدی که هفته گذشته حسن کریمی مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی از مجموع ورزش تختی داشت، قول تزریق بودجه ۲۰میلیارد تومانی را برای بازسازی استادیوم تختی را داد که امیدوارم این بودجه تا پایان سال برای بازسازی استادیوم ورزشگاه تختی اختصاص پیدا کند تا از تخریب بیش از حد این مجموعه ورزشی جلوگیری کنیم.

وی اضافه کرد: پست برق مجموعه ورزشگاه تختی از سال ۱۳۴۵ که ساخته شده دچار مشکلات زیادی است و روشنایی آن نیز باید کاملا بازسازی شود. ضمن اینکه باید سکوها نیز درست شود. البته ۲۰ میلیارد تومان تنها برای بازسازی استادیوم تختی است و مسائل جانبی ورزشگاه نیاز به هزینه دیگری دارد.

مدیر مجموعه ورزشی تختی در پایان پیرامون این پرسش که آیا احتمال میزبانی رقابت‌های لیگ برتر فوتبال در این ورزشگاه بعد از پایان جام ملت‌های آسیا وجود دارد یا خیر؟ افزود: استادیوم ورزشگاه تختی به دلیل این که از زمین چمن مناسبی برای برگزاری لیگ برتر ندارد و سکوهای آن برای تماشاگران فوتبال فاقد امنیت لازم است، بنابراین شرایط خوبی را برای برگزاری رقابت‌های لیگ برتر نداریم، اما برای دسته یک چون تماشاگر کم است مشکلی برای برگزاری نیست. البته امسال چون تهران تیم نداشت، تا الان از هیچ تیمی برای میزبانی درخواست نداشتیم.

منبع: ایسنا

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها