برترین خودروهای کپی برداری شده چینی+تصاویر

صنعت خودرو سازی در چین روز به روز در حال توسعه است.

برترین خودروهای کپی برداری شده چینی+تصاویر

همان‌طور که می‌دانید نام برندهای چینی در دهه‌های اخیر در میان برندهای مطرح دنیا قرار گرفته است. به طوریکه برخی از ماشین‌های برندهای مشهور چینی جزو لیست پر فروش‌های جهانی نیز هستند. اما بسیاری از این خودروهای چینی کپی برداری از پلتفرم‌های مشهور جهانی مانند بنز، بی‌ام‌و، لکسوس و بسیاری از برندهای لوکس دنیاست.

شرکت‌های چینی با طراحی نمونه‌های ضعیف‌تر خودروهای محبوب این برندها، با قیمت پایین‌تر سعی دارند افرادی را که به ظاهر این ماشین‌ها علاقه مند هستند، اما بودجه کافی برای خرید اینگونه خودروها ندارند، به خود جذب کند. در این راستا قصد داریم در ادامه این مطلب موفق‌ترین کپی‌های چینی در بازار جهانی را به شما معرفی کنیم.

برلیانس V5 و BMW X1

برلیانسV5 یک کراس آور کوچک شهری است که توسط برند چینی برلیانس تولید و به بازار جهانی خودرو عرضه شد. Brilliance China Automotive Holdings دارای 50٪ سهام در کمپانی BMW Brilliance می‌باشد. BMW Brilliance در واقع حاصل یک سرمایه گذاری مشترک است که تولید، توزیع و فروش مدل‌های اصل BMW را نیز در چین به عهده دارد.

به همین دلیل نیز این کمپانی در سال‌های اخیر تصمیم به طراحی یک خودرو با ویژگی‌های بی‌ام‌و گرفت تا یک نماد همکاری بین این دو خودروسازی را نمایش بگذارد. برلیانسV5 در طراحی ظاهری جزو بهترین کپی‌های چینی محسوب می‌شود. اما همچنان از نظر فنی از تکنولوژی‌های بکار رفته در برندهای مشهور خودرو سازی بسیار عقب‌تر است. در این کراس آور موتور میتسوبیشی 1.6 لیتری 4 سیلندر به‌کار رفته است که هماهنگی نسبتاً خوبی را با گیربکس اتومات 5 سرعته پیدا کرده و 109 اسب بخار نیرو تولید می‌کند. مشخصات فنی این ماشین هیچ شباهتی با بی‌ام‌و X1 ندارد. اما در هم رده‌های چینی خودش به عنوان یک کراس آور لوکس شناخته می‌شود. و خریداران علاقه‌مند به کراس آور های قیمت مناسب در اغلب موارد، خرید برلیانس V5 را انتخاب می‌کنند.

بی وای دیS7 و لکسوس RX

هرچند بی وای دی S7 به لحاظ ظاهری تفاوت چندانی با مدل قبلی خود یعنی بی وای دی S6 ندارد. اما این مدل نیز همچنان شباهت بسیار زیادی به لکسوس RXدارد. فرم قاب پنجره‌های BYD S7 بطور تمام و کمال از لکسوسRX کپی برداری شده است. سایر کپی برداری های این شرکت خودروسازی از لکسوسRX برای مخاطبان در نگاه اول قابل تشخیص است، هرچند که بسیاری از موارد دیگر بخوبی پنهان شده‌اند. موتور چهار سیلندر توربو شارژ 2 لیتر این خودرو توان تولید 202 اسب بخار را دارد و مصرف سوخت آن 10.5 لیتر در 100 کیلومتر داخل شهر و 8.2 لیتر در خارج شهر است.در نظر داشته باشید که این خودرو جزو معدود خودروهای هفت صندلی موجود در ایران است و برای خانواده‌های پرجمعیت بسیار مناسب می‌باشد. اگر قصد خرید بی وای دی S7 را دارید هم‌اکنون فروش حواله Byd S7 در سایت دیوار با قیمتی مابین 70 تا 130 میلیون تومان در جریان است.قیمت قطعی این خودرو هنوز مشخص نیست.

لیفان 320 و مینی کوپر

با دیدن ظاهر لیفان 320 اگر زیاد دقیق نباشید متوجه چینی بودن این خودرو نخواهید شد. اما وقتی کمی بیشتر دقت کنید خواهید دید که در جزئیات این کپی برداری، تفاوت‌هایی نیز نهفته است. شرکت‌های چینی همیشه در طراحی این خودروها راه‌هایی برای رد کردن کپی و باقی گذاشتن یک نشانه از کمپانی خود دارند. در اکثر اوقات نیز این تفاوت‌ها را در طراحی سپرها و چراغ‌های جلو مشاهده خواهید کرد. لیفان 320 نیز از این قائده مستثنا نیست. با کمی دقت می‌توانید تفاوت‌های ذکر شده را مشاهده کنید.

یکی از مشخصه‌های مهم لیفان 320 این است که، این خودرو جزو خودروهای کم مصرف شهری محسوب می‌شود که در مسیرهای شهری در هر 100 کیلومتر 5.5 لیتر بنزین مصرف می‌کند. بسیاری از خانم‌ها به خودرو مینی کوپر علاقه بسیاری نشان می‌دهند. اما با وجود قیمت بالای این خودرو در بازار کمتر کسی قادر به خرید این ماشین است. در این مواقع افرادی که ظاهر ماشین برایشان از اهمیت بیشتری برخوردار است و فقط برای مصارف روزانه این ماشین را خریداری می‌کنند، خرید لیفان 320 را ترجیح می‌دهند.این خودرو فعلا در مناطق آزاد ایران در دسترس می‌باشد.

منبع: اقتصادآنلاین

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها