گنبد جدید حرم امام حسین(ع) تا پایان امسال تکمیل می‌شود

رئیس ستاد بازسازی عتبات و عالیات از تکمیل عملیات ساخت گنبد جدید حرم مطهر امام حسین (ع) تا پایان سال ۹۷ و انتقال آن به کربلای معلی در اوایل سایل آینده خبر داد.

گنبد جدید حرم امام حسین(ع) تا پایان امسال تکمیل می‌شود

حسن پلارک درباره آخرین وضعیت اجرای پروژه ترفیع گنبد حرم مطهر امام حسین(ع) اظهار کرد: ان‌‌شاالله تا پایان امسال عملیات ساخت گنبد حرم مطهر امام حسین (ع) تمام و اوایل سال آینده برای نصب به کربلای معلی منتقل می‌شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات پیشرفت فیزیکی ساخت گنبد حرم امام حسین (ع) را بالای 90 درصد خواند و گفت: زیرسازی گنبد در کارگاه کربلا ساخته شده و پایان یافته است. خود گنبد هم در کارگاه کرمان در دست ساخت است که مراحل پایانی را طی می‌کند.

وی افزود: فقط ساخت خشت‌های مسی باقی مانده که یک مقدار از زمان‌بندی خود عقب هستیم؛ البته تیم اجرایی قول داده‌اند تا عید امسال تراشیدن خشت‌های مسی را تمام کنند.

پلارک تصریح کرد: یک سازه مدرن و بسیار شیک و مستحکم در ساخت گنبد حرم مطهر امام حسین (ع) بکار رفته که در بین همه گنبدهای موجود، از نظر استحکام و دقت بی‌بدیل است. ضمن اینکه طلاکاری این گنبد که روی خشت مسی انجام می‌شود، ویژگی خاص خود را دارد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با تاکید بر اینکه این پروژه و سایر پروژه‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات، تماماً با کمک‌ها و تبرعات مردمی اجرا می‌شود افزود: 60 الی 70 درصد مشتریان ستاد بازسازی عتبات که به اجرای پروژه‌ها کمک می‌کنند، مستضعفانی هستند که خودشان مشکل دارند و چهار درصدی نیستند؛ البته گاهی چهار درصدی هم پیدا می‌شود که عدد کمک‌شان با رقم سایر مردم برابری می‌کند. فرضاً 100 تا 200 میلیارد کمک مردمی داشته باشیم، یک نفر از افراد متمول پیدا می‌شود و 50 میلیارد کمک می‌کند.

منبع: تسنیم

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها