دو بقعه‌ای که برای لرستان درآمدی ندارد

معاون اوقاف و امور خیریه لرستان گفت: بقاع متبرکه امامزادگان خلیل اکبر (ع) و طالب بن علی (ع) از جمله بقاع متبرکه فاقد درآمد استان در شهرستان پلدختر است که می‌طلبد خیرین نیکوکار در این زمینه مساعدت کنند.

دو بقعه‌ای که برای لرستان درآمدی ندارد

مسلم رضایی‌پور اظهار کرد: لازمه هر اقدام عمرانی در تمامی بقاع متبرکه استان تهیه طرح جامع است.

وی ادامه داد: قرارگیری بقعه متبرکه امامزاده خلیل اکبر (ع) در نزدیکی آزادراه خرم‌آباد-پل زال و در فراز تپه‌ای مشرف به این کریدور اصلی، مجاورت با جاذبه تاریخی قلعه نصیر و وجود قبور مطهر شهدای مدفون در جوار این مکان متبرکه می‌تواند به عنوان یک ظرفیت گردشگری فرهنگی-مذهبی خصوصاً در فصول زمستان و بهار با توجه به آب و هوای گرمسیری منطقه و طبیعت زیبای آن مطرح شود.

رضایی‌پور اضافه کرد: وجود دو بقعه متبرکه امامزادگان خلیل اکبر (ع) و طالب بن علی (ع) در مجاورت آزادراه خرم‌آباد-پل زال و با حداقل فاصله دسترسی به آزادراه، ضمن اینکه نشانه‌ای از بیشینه تاریخی و مذهبی ارادت الوار و عشایر به نوادگان ائمه معصومین (ع) در طول ادوار گذشته و تاکنون بوده، ظرفیت بالقوه‌ای است که می‌تواند با احیاء و مرمت ابنیه‌های موجود و احداث حداقل امکانات رفاهی در کنار آنها مکانی برای استراحت و اقامه فرایض دینی مسافران شود.

معاون اوقاف و امور خیریه لرستان خاطرنشان کرد: همکاری مشترک ادارات میراث فرهنگی و اوقاف و امور خیریه در این اماکن متبرکه می‌تواند منشأ خدماتی به زائران و مجاوران این امامزادگان باشد.

منبع: ایسنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها