ویدئو/بودجه ۱۸ هزار میلیاردی برای نجات روستاییان؛ آب نیست اما گردشگری هست

آب کم است و تغییرات اقلیمی بیش از گذشته به کشاورزان و روستاییان فشار می‌آورد. اما هنوز یک راه حل دیگر برای آن‌که روستاییان برای کارگری به شهرها نروند، باقی‌مانده‌است. 

ویدئو/بودجه ۱۸ هزار میلیاردی برای نجات روستاییان؛ آب نیست اما گردشگری هست

بحران بزرگ این روزهای ایران، شرق و غرب و شمال و جنوب نمی‌شناسد. حالا کم‌کم گریبان نوار سبز ایران را هم گرفته‌ و بیشتر از شهرها، آینده روستاها را به خطر انداخته است. بحران تغییرات اقلیمی که مردم به آن کم‌آبی می‌گویند.

بحران آب حالا مرزهای شمالی ایران را هم در برگرفته‌است. به خصوص در استان گلستان که سرزمینی چند اقلیمی است. بحرانی که نه تنها کشاورزی را تحت تاثیر قرار داده که باعث شده تا روند مهاجرت از روستاها به شهرها بیشتر شود. اما هنوز یک تجربه دیگر مانده تا مانع از ترک روستاییان از روستاها شود.

طی ۵ سال گذشته اقامتگاه‌های بومگردی، جان تازه‌ای به حیات روستاها داده‌اند. رویکردی که اکنون در استان گلستان هم تجربه می‌شود تا در کنار حفظ ارزش‌های فرهنگی و طبیعی روستاها، توسعه اقتصادی را هم به دنبا داشته باشد.

بهسازی راه‌های روستایی و برطرف کردن موانع ورود و امینت گردشگران از جمله اورژانس، بهداشت و پزشکی بخش مهمی از فعالیت‌های دولت برای توسعه گردشگری در روستاهاست. نبود آب کافی به معنای فراموشی اهالی روستاها نیست و وقت آن است تا دولت این‌بار با استفاده از رونق گردشگری، مانع از مهاجرت ناخواسته روستاییان به شهرها برای کارگری شود.

منبع: عصر ایران

1981

حجم ویدیو: 18.44M | مدت زمان ویدیو: 00:06:19 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها