اعلام موجودیت شوراي عالي سياستگذاري زنان اصلاح‌طلب ؛

زنان اصلاح‌طلب ائتلاف کردند

چهار حزب زنان اصلاح‌طلب با برگزاري اولين اردوي مشترك تشكيلاتي، ائتلاف خود را اعلام كردند و شوراي عالي سياستگذاري زنان اصلاح‌طلب را تشكيل دادند

زنان اصلاح‌طلب ائتلاف کردند

انجمن روزنامه‌نگاران زن ايران، جمعيت حمايت از حقوق بشر زنان، جمعيت زنان مسلمان نوانديش و مجمع زنان اصلاح‌طلب چهار حزبي هستند كه اين شورا را تشكيل داده‌اند و در روز پنجشنبه ٢٠ دي ٩٧ طي يك اردوي كارگاهي در جمع اعضاي شوراي مركزي اين احزاب موجوديت خود را اعلام كردند.

اهداف و وظايف اين شورا تعيين راهبرد‌هاي اصلي مشاركت سياسي زنان، تعيين اولويت‌هاي مسائل زنان، تقسيم كار سياسي، تهيه بانك اطلاعات زنان فعال و توانمند سياسي، تعيين شاخص‌هاي مديريتي زنان، تدوين برنامه و راهكار‌هاي عملياتي جهت ارتقاي توانمندي سياسي و مديريتي زنان، زمينه‌سازي جهت ائتلاف و گفت‌وگوي ملي با ساير احزاب زنان، رصد، ارزيابي و پايش فعاليت‌ها در حوزه زنان در قواي سه‌گانه، شناسايي ظرفيت‌هاي موجود تشكل‌هاي زنان در استان‌ها، اعلام مواضع مشترك در مناسبت‌هاي مختلف اعلام شده است.

اشرف بروجردي از اعضاي مجمع زنان اصلاح‌طلب و همچنين رييس كتابخانه ملي ايران درباره چرايي تشكيل اين شورا گفت: «شوراي عالي سياستگذاري زنان قرار است در حوزه پيشبرد مقررات مربوط به زنان، نيازهاي زنان و ارزيابي وضعيت زنان را در جامعه برنامه‌ريزي و سياستگذاري كند.»

وی تاکید کرد: شوراي عالي سياستگذاري زنان اصلاح‌طلب يك تشكيلات حزبي است و ارتباطي به انتخابات ندارد كه منجر به موازي‌كاري با شوراي عالي سياستگذاري اصلاح‌طلبان شود.

بروجردی گفت: شوراي عالي سياستگذاري زنان قرار است در حوزه پيشبرد مقررات مربوط به زنان، نيازهاي زنان و ارزيابي وضعيت زنان را در جامعه برنامه‌ريزي و سياستگذاري كند. دليل اصلي تشكيل اين شورا آن است كه مبادا احزاب مربوط به زنان هر يك ساز جداگانه بزنند در واقع اين شوراي عالي به معناي ائتلاف زنان در موضوعات مربوط به حوزه تخصصي زنان است.

وی تصریح کرد : شوراي عالي سياستگذاري زنان اصلاح‌طلب به تازگي تشكيل شده و سياستگذاري‌هاي آن هنوز تكميل نشده است اما احتمال دعوت از زنان اصولگرا جهت برگزاري جلسات مشترك در آينده وجود دارد. درباره عدم انسجام در ميان زنان اصولگرا نيز بايد بگويم يك يا دو حزب در حوزه زنان در جريان اصولگرايي فعال هستند اما نمود بيروني ندارند و ممكن است شكل‌گيري شوراي عالي زنان اصلاح‌طلب احزاب جريان مقابل را نيز وادار به فعاليت بيشتر كند.

منبع: اعتماد

22

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • زنها
    0

    مردها همه دزد واختلاس گر بودند زنها را بياوريد شايد انها كمكي به ملت ايران كردند واز اين مخمصه نجات دادند

  • محمود
    0

    مردان اصلاح طلب که .......تو مملکت ببینیم زنانشان چکار میکنند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها