رتبه چهارم دنیا در آبگینه‌ایم، اما سیمرغ بلورینمان را امارات می‌سازد!

یک مقام مسئول در سازمان میراث فرهنگی گفت: ایران از نظر هنر آبگینه در دنیا رتبه چهارم را دارد.

رتبه چهارم دنیا در آبگینه‌ایم، اما سیمرغ بلورینمان را امارات می‌سازد!

دبیر جشنواره فیلم فجر گفته است ساخت تندیس سیمرغ بلورین جشنواره به خارج از کشور سفارش داده شده است.

حسین خواجه بیدختی سرپرست دفتر توسعه و ترویج معاونت صنایع دستی و هنر‌های سنتی سازمان میراث فرهنگی در گفتگویی در واکنش به سفارش ساخت تندیس‌های جشنواره فجر به امارات گفت: قطعاً با وجود هنرمندان صنایع دستی ایرانی، وضعیت کنونی کشور و تأکید بر تولید ملی انجام چنین کاری اشتباه است.

وی ادامه داد: ممکن است که تکنولوژی خاصی که عنوان شده در ایران وجود نداشته باشد، اما کشورمان در هنر آبگینه و پس از کشور‌های جمهوری چک، ایتالیا و فرانسه در رده چهارم دنیا قرار دارد. در چنین شرایطی آیا درست است که سفارش تندیس سیمرغ بلورین را به امارات بدهند و به جای حمایت از تولید ملی، ارز زیادی از کشور خارج شود؟

خواجه بیدختی با اشاره به اینکه با توجه به شرایط کشور و همچنین جایگاه مهم صنایع دستی در ایران طراح می‌تواند اثر خود را تغییر دهد، اظهار کرد: نشان‌ها و تندیس‌های صنایع دستی ما در دنیا زبانزد است. برای نمونه نشان مالکیت معنوی ایران در سازمان مالکیت معنوی در ژنو که یک سنگاب قلم‌زنی اثر استاد باباخانی است، سرآمد تمام نشان‌هاست.

او تاکید کرد: در مورد تندیس‌های دیگر هم باید گفت که برای مثال فولاد در دست هنرمندان ایرانی مانند موم است و نشان‌های فولادی اساتید صنایع دستی ایران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

گفتنی است هر تندیس سیمرغ که به امارات سفارش داده شده ۳ میلیون تومان قیمت دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها