بیکاری موقت 260 هزار کارگر از صنایع خودروسازی

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه و برخوار در مجلس گفت: تعدادی از شرکت‌های قطعه‌ساز داخلی، تحت عناوین مختلف با واردات قطعات، زمینه‌ساز اخراج و بیکاری موقت 260 هزار کارگر از صنایع خودروسازی و شرکت‌های زیرمجموعه این صنعت شدند.

بیکاری موقت 260 هزار کارگر از صنایع خودروسازی

حسینعلی حاجی دلیگانی امروز اظهار کرد: تعدادی از شرکت‌های قطعه‌ساز داخلی، تحت عناوین مختلف با این توجیه که واردات قطعات به‌ جای تولید، صرفه بیشتری دارد، به منافع کشور لطمه زدند و زمینه‌ساز اخراج و بیکاری موقت 260 هزار کارگر از صنایع خودروسازی و شرکت‌های زیرمجموعه این صنعت شدند.

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه و برخواردر مجلس شورای اسلامی افزود: اشکال اساسی این بوده است که از بین حدود 600قطعه ساز داخلی، 4شرکت بزرگ به نام تولیدات داخلی، در سال‌های اخیر، واردکننده قطعات از کشورهای دیگر بوده‌اند و نشان ساخت ایران بر روی آن می‌زدند.

وی خاطرنشان کرد: ادامه این رویه غلط که باهدف سودجویی واردکنندگان و ضربه به صنعت خودروسازی بوده است، علاوه بر اخراج 130 هزار کارگر، 130 هزار نفر دیگر نیز موقتی خانه‌نشین شدند.

حاجی دلیگانی بدهی 50 هزار میلیارد تومانی صنایع خودروسازی را یادآور شد وتصریح کرد: بیشتر بدهی دو شرکت بزرگ خودروسازی به صنایع قطعه‌سازی بوده که تسویه نشده است.

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه و برخواردر مجلس شورای اسلامی از دولت و به‌ خصوص وزارت صنعت معدن و تجارت خواست از گماشتن مدیران ناکارآمد و نابلد در راس شرکت‌های خودروسازی پرهیز کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس بر ممنوعیت واردات خودروهایی که منفعتی برای کشور ندارند و فقط جیب واردکنندگان و سوداگران را پر می‌کنند تأکید کرد.

وی ادامه داد: شبکه‌ای از واردکنندگان خودرو با پرداخت پول‌های هنگفت به رسانه‌ها و خبرنگاران همسوی خود، از یک‌سو با تحقیر خودروهای ایرانی، بر سر تولیدات داخلی می‌زنند و از سوی دیگر واردات خودرو را برای مردم توجیه می‌کنند.

عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار داشت: واردکنندگان خودروهای گران‌قیمت، ثروت‌اندوزی هزاران میلیاردی برایشان مهم است و برای خودکفایی کشور در صنعت خودروسازی اهمیتی قائل نیستند.

منبع: عصر ایران

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • amir
    0

    معلوم نیست این واژه غلط خودروهای داخلی ازکجاواردفرهنگ ماشده تمام خودروهاکه خارجی هستندمنتهاچون درایران مونتاژمی شوندوبی کیفیت داخلی نامیده می شوند،کدام خودروساخت ایران است که ازصفزتاصدان ایرانی باشدحتمابایدخودروهای بیست سی سال پیش دیگرکشوره راکه ازرده خارج شده اندرامونتاژکنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها