افشای سندی درباره هماهنگی مصر با تیم ترور خاشقجی

یک مخالف عربستانی سند محرمانه‌ای از دفتر پادشاهی این کشور را منتشر کرد که از نقش مصر در هماهنگی با تیم عربستانی مسئول ترور جمال خاشقجی پرده برمی‌دارد.

افشای سندی درباره هماهنگی مصر با تیم ترور خاشقجی

به نقل از روزنامه "الخلیج اونلاین"، براساس این سند که "بسیار محرمانه" است و محمد المسعری، مخالف عربستانی آن را منتشر کرده، پیامی از دفتر پادشاهی عربستان برای عباس ابراهیم، رئیس سازمان اطلاعات مصر و مدیر دفتر عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهور مصر فرستاده شده و ریاض در این پیام به پیشنهاد دولت مصر برای همکاری امنیتی و اطلاعاتی جهت اجرای عملیات ترور جمال خاشقجی پاسخ داده است.

براساس این سند سه تن از اعضای تیم ترور خاشقجی به قاهره می‌روند. این سه تن ماهر المطرب، صلاح الطبیقی و منصور اباحسین هستند. آن‌ها ساعت ۱۰ صبح روز جمعه ۲۸ سپتامبر با هواپیمای نیروی هوایی سلطنتی عربستان ریاض را به مقصد قاهره ترک می‌کنند.

در پایان تلگراف فاش شده، از رئیس سازمان اطلاعات مصر به خاطر هماهنگی درباره عملیات خاشقجی تشکر شده است.

روزنامه ینی‌شفق ترکیه پیشتر به نقل از منابعی گفته بود که تیم ترور خاشقجی بعد از ارتکاب این جنایت با دو هواپیما استانبول را ترک کردند که یکی از این هواپیماها قبل از اینکه به ریاض برود ابتدا به مصر رفت. هواپیمای دیگر نیز اول به دبی و بعد به ریاض پرواز کرد.

خاشقجی دوم اکتبر به دست تیم عربستانی در کنسولگری این کشور در استانبول ترور شد.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها