محمدعلی رامین: دستگیری مرضیه هاشمی نماد عملکرد استکبار جهانی است

معاون پیشین مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد با عنوان اینکه دستگیری مرضیه هاشمی (خبرنگار پرس تی‌وی در آمریکا) راهی برای حفظ هژمونی رسانه‌ای و سلطه سیاسی آمریکا است، این اقدام را محکوم کرد.

محمدعلی رامین: دستگیری مرضیه هاشمی نماد عملکرد استکبار جهانی است

محمدعلی رامین، معاون پیشین مطبوعاتی وزارت ارشاد با عنوان اینکه دولت ترامپ نشانه آشکار افول آمریکاست و دستگیری مرضیه هاشمی نیز یکی از نشانه‌های ورشکستگی یک ابرقدرت است، گفت: به نظر می‌رسد وقتی که ابرقدرتی به دلائل گوناگون دچار افول می شود و چالش‌های بسیار زیادی از درون و برون او را فرا می‌گیرد و توانایی مدیریت مدبرانه آنها را ندارد، اقدام به فرافکنی و حاشیه پردازی می‌کند و به جای پذیرش افول اقتدار خود، خودش را به دیوانگی زده و به وحشیگری روی می‌آورد تا با ایجاد ترس و وحشت، هر دگراندیشی را مرعوب کند؛ این شرایط در عملکرد کالیگولا و نرون به هنگام رشد خداپرستان قرن اول مسیحی دیده می شود. با پیروزی انقلاب اسلامی هم وضعیت آمریکا شبیه شرایط قیصرهای روم شده است. آمریکا تا قبل از انقلاب اسلامی با وجود شوروی در اکثریت مناطق جهان مسلط بود؛ با انقلاب اسلامی و بعد از فروپاشی شوروی، آمریکا نیز در عملیات ۱۱ سپتامبر مثل نرون شهر رم را به آتش کشید اما باز هم، آرام آرام تمام پایگاه های جهانی خودش را از دست داده و می‌دهد.

وی با عنوان اینکه آمریکایی‌ها به دنبال حفظ هژمونی سابق خودشان در دنیا هستند، گفت: آمریکایی‌ها می‌دانند که دیگر آن هژمونی سابق را ندارند، برای اظهار وجود به دستگیری و آزار یک خبرنگار مستقل راضی شده‌اند ولی چون زمام امور داخلی عرصه جهان از دستشان خارج شده، هر کاری که بکنند، به ضرر خودشان تمام می شود؛ یعنی این نوع تلاش های بیهوده برای ایجاد رعب و وحشت در دل سایر ملت‌ها، فقط نفرت جهانیان را علیه خودشان افزایش می دهد؛ اگر آمریکایی ها اندکی دوراندیشی و خردورزی داشتند، می فهمیدند که دستگیری خانم هاشمی به عنوان یک خبرنگار مستقل که با صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران همکاری می کند، هیچ سودی برایشان ندارد؛ البته آنها تصور می کنند که با اینکار می توانند دیگر نخبگان آمریکایی را مرعوب کنند تا با جمهوری اسلامی همکاری نکنند؛ چرا که شخصیت های سیاسی، علمی، فرهنگی و رسانه‌ای زیادی در آمریکا هستند که مایلند با جمهوری اسلامی به عنوان پرچم‌دار استقلال و آزادی ملت ها همکاری کنند.

رامین با اشاره بر مسلمان و رنگین پوست بودن مرضیه هاشمی گفت: به نظر می رسد با توجه به اینکه آقای دونالد ترامپ یک روحیه نژاد پرستانه دارد، بازداشت خانم هاشمی به عنوان یک زن و از طرفی سیاه پوست بودن وی این دو پیام رابه همراه دارد که چه بسا اگر سفید پوست یا مرد بود، به این صورت با وی برخورد نمی کردند، روحیه نژاد پرستانه و ضدیت با زنان در شخصیت بیمارگونه ترامپ، ویژگی‌های روانی کالیگولا و نرون را بازتاب می دهد. به هر حال وقتی یک زن که خلاف دیدگاه او، حجاب داشته باشد و نجابتش و حیای زنانه‌اش را در پوشش اسلامی حفظ کند و الگویی برای سایر زنان شود، او را از نظر روانی بشدت آزار می‌دهد، بنابراین او حجاب زنان را موجب تحقیر خودش می‌داند؛ به خصوص وقتی رژیم آمریکا می‌بیند که جماعتی از دختران مسیحی برخی دانشگاه‌های آن کشور، نهضت "چهارشنبه‌های با حجاب" را سازماندهی می‌کنند، ترامپ و دولتش عصبی می‌شوند.

وی درباره سرنوشت مرضیه هاشمی گفت: بازداشت خانم هاشمی به هر سرانجامی که برسد، یک شکست برای سیاست خارجی آمریکا است و یک بستری برای گسترش نفرت جهانی علیه دولت و رژیم آمریکا است. خانم هاشمی در حقیقت به عنوان یک بانوی مسلمان پیرو حضرت زینب (س) است که مظهر آزادگی و مقاومت در جهان است. وی این شایستگی را دارد که در یک چنین موقعیتی قرار بگیرد و شخصیت ممتاز الگوی خودش حضرت زینب را در این اسارت به جهانیان نشان دهد و این یک امتیاز بزرگی برای این بانوی بزرگوار و مظلوم است.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها