نرخ تورم انگلیس در پایین‌ترین سطح ۲سال اخیر

با کاهش بهای سوخت، تورم در انگلیس کاهش محسوس یافته است.

نرخ تورم انگلیس در پایین‌ترین سطح ۲سال اخیر

علی‌رغم فضای نامطمئن اقتصادی انگلیس در دوران پیش از خروج این کشور از اتحادیه اروپا، کاهش بهای سوخت باعث شد تا نرخ تورم این کشور در ماه دسامبر با ۰.۲ درصد کاهش نسبت به ماه گذشته به ۲.۱ درصد برسد. با این حال این نرخ هنوز بالاتر از نرخ تورم دو درصدی هدف‌گذاری شده توسط بانک مرکزی است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، تحلیل‌گران معتقدند احتمال آن که نرخ تورم انگلیس پیش از موعد پیش‌بینی شده به زیر دو درصد برسد زیاد است. بانک مرکزی انگلیس با در نظر گرفتن طیف وسیعی از سناریوهای ممکن در خصوص بریگیزیت، خود را آماده مواجهه با نوسانات بازار ارز کرده است. این بانک اعلام کرده سناریو مخصوصی را در خصوص خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا تهیه دیده است.

روث جئورجی، کارشناس ارشد اقتصادی موسسه " کپیتال اکونومیکس" گفت: هر چند فکر می‌کنم به دلیل عدم قطعیت وضعیت بریگزیت، کمیته سیاست‌گذاری پولی انگلیس منتظر روشن شدن وضعیت است اما فکر نمی‌کنم چندان از روند سیاست های نرخ بهره‌ای بانک‌های مرکزی دیگر عقب بمانیم.

پوند از زمان رای انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۶ در برابر یورو و دلار حدود ۱۰ درصد ارزش خود را از دست داده است. نرخ تورم انگلیس در نوامبر ۲۰۱۷ با رسیدن به ۳.۱ درصد، رکورد زد اما از آن زمان روندی نزولی را در پیش گرفته است.

با این حال آمارهای جدید نشان دهنده کاهش مخارج مصرف کنندگان انگلیسی است که سیاستگذاران را در خصوص رکود اقتصادی نگران کرده است. به گفته مرکز آمار انگلیس تنها در یک ماه اخیر مخارج مصرف‌کنندگان در شهر لندن ۰.۷ درصد کاهش یافته است.

منبع: اقتصادآنلاین

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها