بررسی چگونگی سخت و زیان آور بودن مشاغل در دستور کار وزارت رفاه

معاون روابط کار وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: چگونگی بررسی سخت و زیان آور بودن شغل آتش نشانی در دستور کار وزارت رفاه است.

بررسی چگونگی سخت و زیان آور بودن مشاغل در دستور کار وزارت رفاه

حاتم شاه کرمی معاون روابط کار وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی در یکصد و چهل و نهمین جلسه شورای عالی حفاظت فنی که امروز (یکشنبه سی‌ام دی ماه) برگزار شد، اظهار کرد: در جلسه امروز سه دستور کار مورد بررسی قرار می‌گیرد که یکی از ‌آن‌ها بررسی سخت و زیان آور بودن مشاغل است که نحوه بررسی آن به دو صورت انجام می‌شود.

وی افزود: در روش اول سخت و زیان آور بودن مشاغل، برای برخی از مشاغل در نظر گرفته می‌شود و با اقدامات ایمنی و تدابیر کارفرما میزان سخت و زیان‌آور بودن مشاغل کاهش یافته و از شمول این قانون خارج می‌شوند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به روش دوم بیان کرد: مشاغلی هم داریم که ماهیت سخت و زیان آور دارند و با تدابیر فنی و حفاظتی کارفرما سخت و زیان آور بودن خود را از دست نمی‌دهند، اما در مورد شغل آتش نشانی ابهاماتی وجود دارد.

شاه کرمی با بیان این ابهامات عنوان کرد: ابهامات از آن جهت به وجود آمد که در استان‌ها رویه واحدی در این زمینه انجام نمی‌شود و در برخی استان‌ها با در نظر گرفتن متوسط آلایندگی سخت و زیان آور بودن مشاغل مشخص می‌شود.

وی تصریح کرد: بر این اساس هیئت دولت بررسی موضوع سخت و زیان آور بودن شغل آتش نشانی را به شورای حفاظت فنی سپرد تا در این مورد با بررسی‌های لازم مشخص شود که آتش نشانی در گروه الف یا در گروه ب قرار می‌گیرد.

شاه کرمی در ادامه این جلسه تشریح کرد: دستور کار دیگر امروز نشست شورای حفاظت فنی بررسی مشاغلی است که به موجب تغییر کارفرما و به دلیل عدم پرداخت ۴ درصد حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور مشخص نیست که به چه صورت بیمه آن‌ها محاسبه می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها