ترامپ به پیروزی در انتخابات ۲۰۲۰ امیدوارتر شده است

به‌رغم جنجال اخیر بر سر ارتباطات ادعایی رئیس‌جمهوری آمریکا با روسیه، نتایج نظرسنجی جدیدی نشان می‌دهد که امید ترامپ به تضمین حضورش برای شش سال دیگر در کاخ سفید تقویت شده است.

ترامپ به پیروزی در انتخابات ۲۰۲۰ امیدوارتر شده است

دقیقا دو سال پس از ادای سوگند دونالد ترامپ به عنوان رئیس‌جمهوری آمریکا گفته می‌شود که این رهبر جنجالی کاخ سفید همچنان از پشتیبانی حامیان اصلی خودش برخوردار است. نظرسنجی لرد اشکرافت، کارشناس نظرسنجی و معاون سابق حزب محافظه‌کار انگلیس در شرایطی منتشر شد که ترامپ درگیر جنجال تازه‌ای درباره ارتباط ادعایی با روسیه شده است.

یافته‌های این نظرسنجی دیدگاه‌های کاملا متفاوتی را به نمایش می‌گذارد. به گفته منتقدان، ترامپ فردی "دمدمی‌مزاج" است که "مایه شرمساری آمریکا در عرصه جهانی" شده است. اما نتایج نظرسنجی مذکور همچنین نشان می‌دهد دونالد ترامپ عمده انتظارات اکثر مردمی که در انتخابات ۲۰۱۶ به او رای دادند، برآورده کرده یا حتی از آن هم پا فراتر گذشته است.

این شرکت‌کنندگان به "شکوفایی اقتصادی، کاهش مالیاتی و همچنین انتصاب دو محافظه‌کار در دیوان عالی آمریکا و سیاست مرزی و مهاجرتی سختگیرانه" اشاره کرده‌اند. نظرسنجی مذکور در میان ۱۵ هزار آمریکایی انجام شد و همچنین نشان می‌دهد حزب دموکرات به سمت سیاست‌های چپ حرکت کردند و همین مساله احتمال انتخاب مجدد دونالد ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ را افزایش می‌دهد.

به گفته لرد اشکرافت، اکثر دموکرات‌ها اکنون درخواست دارند تا حزبشان نامزدهایی لیبرال‌تر و مترقی را به نامزدهای میانه‌رو ترجیح دهد. براساس این تحقیقات، کسانی که در انتخابات نوامبر ۲۰۱۶ نگاه مثبتی به ترامپ پیدا کردند تا از ریاست جمهوری هیلاری کلینتون اجتناب کنند اکنون هم قاطعا پشت او هستند.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها