اختلاف نظر اساسی مجلس و دولت درباره سازوکار تامین کالاهای اساسی

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: اختلاف‌نظر اساسی بین مجلس و شخص رئیس‌جمهور در مورد تأمین کالاهای اساسی وجود دارد.

اختلاف نظر اساسی مجلس و دولت درباره سازوکار تامین کالاهای اساسی

محمدحسین حسین‌زاده بحرینی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور با اشاره به بررسی بودجه سال آینده در مجلس،گفت: قانون بودجه، برنامه عملیاتی توسعه کشور است بنابراین اصالتاً در قانون بودجه نباید نگران معیشت مردم بود اما به دلیل شرایط ویژه اقتصادی کشور، مجبوریم از باب ضرورت، معیشت مردم را مورد بررسی قرار دهیم.

وی افزود: دغدغه اصلی من و شما در تدوین لایحه بودجه سال ۹۸ باید معیشت مردم باشد. اگر مردم نگران معیشت‌شان باشند، گام‌های توسعه را نمی‌توان محکم برداشت.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بودجه سال ۹۸ باید اولویت مجلس، معیشت مردم باشد، اظهارداشت: رئیس‌جمهور نیز بر این موضوع اذعان دارد اما اختلاف اساسی بین دولت و مجلس که این روزها برجسته شده، در خصوص سازوکار این موضوع است.

حسین‌زاده بحرینی تصریح کرد: دولت و به‌خصوص شخص رئیس‌جمهور معتقد است، اگر بخشی از درآمد نفت در مبدأ به تأمین کالاهای اساسی اختصاص یابد، مشکل مردم در خصوص قیمت کالاهای اساسی حل می‌شود. در این راستا دولت ۱۴ میلیارد دلار ارز را هزینه واردات روغن، برنج، گوشت و مرغ ارزان به کشور می‌کند.

وی اظهار داشت: دولت ۱۴ میلیارد دلار هزینه قطعی را متحمل شده اما مردم این کالاهای اساسی را به قیمت ارزان دریافت نمی‌کنند؛ مشکل کجاست؟ باید در لایحه بودجه ۹۸ به این مشکل پاسخ دهیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت در لایحه بودجه سال ۹۸ با این موضوع به صورت سَرسَری برخورد کرده و به این سؤال جواب نداده است؛ اگر ما هم از خود رفع تکلیف کنیم، راه اشتباهی را رفته‌ایم.

بحرینی تصریح کرد: من و شما حق نداریم اشتباه دولت را تکرار کنیم زیرا مسئول معیشت و آرامش مردم هستیم.

وی با بیان اینکه باید از منبع ۱۴ میلیارد دلار به صورت بهینه استفاده کرد، افزود: نباید این منبع در ابتدای زنجیره توزیع مصرف شود زیرا اگر این منبع در ابتدای زنجیره توزیع قرار گیرد، اختیار خود را به واردکننده، بنکدار و توزیع‌کننده کالاها داده‌ایم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: معیشت مردم وابسته به این است که ما نسبت به این ۱۴ میلیارد دلار تصمیمی عاقلانه اتخاذ کنیم.

منبع: مهر

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها