حماس: تصمیم آمریکا برای قطع کمک‌هایش به فلسطین باج‌گیری سیاسی است

جنبش مقاومت اسلامی (حماس) تصمیم آمریکا برای قطع کمک‌هایش به ملت فلسطین را باج‌گیری سیاسی خواند.

حماس: تصمیم آمریکا برای قطع کمک‌هایش به فلسطین باج‌گیری سیاسی است

فوزی برهوم سخنگوی حماس گفت که اینگونه تصمیمات در چارچوب طرح آمریکایی - صهیونیستی در زمینه حذف مساله فلسطین و اجرای معامله قرن صورت می‌گیرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، حماس از تمامی نهادهای حقوقی، بشردوست، بین‌المللی و مجامع جهانی خواست ضمن مخالفت با سیاست‌ها و فشارهای آمریکا و مقابله با رفتارهای نژادپرستانه این کشور در راستای حمایت از ملت فلسطین و آرمان‌های عادلانه این ملت تلاش کنند.

روزنامه عبری زبان اورشلیم پست به نقل از دیو هاردن، رئیس سابق آژانس آمریکایی توسعه بین‌المللی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین روز جمعه نوشت که این آژانس قصد متوقف کردن حمایت مالی پروژه‌های عمرانی در مناطق تحت حاکمیت تشکیلات خودگردان فلسطین را دارد.

دیو هاردن، مدیر سابق آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا ضمن ابراز نگرانی شدید از این اقدام به روزنامه‌ اورشلیم پست، گفت‌: دولت آمریکا با قطع حمایت مالی خود از فلسطینی‌ها بار دیگر نشان داد که پیش‌بینی اوضاع پیچیده کنونی بسیار سخت است. زمانی که آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا مدارس و نهادهای فلسطینی دیگر را رها کند، فلسطینی‌ها بسیار آسیب می‌بینند و احتمالا اسرائیلی‌ها و آمریکایی‌ها با پیامدهای آن روبه‌رو خواهند شد.

وی در صفحه خود در توییتر نوشت: توقف پروژه‌های آژانس توسعه بین‌الملل آمریکا در کرانه باختری و نوار غزه مثال دیگری برای پایان راهکار تشکیل دو کشور است.

رابرت ساتلوف، مدیر اجرایی مرکز سیاست خاورنزدیک واشنگتن، گفت‌: اگر اخبار درباره پایان پروژه‌های آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا در کرانه باختری و نوار غزه صحت داشته باشد، سخت است که بفهمیم این اقدام با چه منطقی اتخاذ شده است. پایان این پروژه‌ها وضعیت فلسطینی‌ها را بسیار وخیم خواهد کرد.

روزنامه‌ اورشلیم پست نوشت که کارمندان خارجی که در پروژه‌های آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا فعالیت می‌کنند، طی هفته‌ها و ماه‌های اخیر همراه با خانواده‌هایشان به کشورشان باز گشته‌اند.

دولت دونالد ترامپ، اوت ۲۰۱۸ به کنگره اعلام کرد که بیش از ۲۰۰ میلیون دلار از کمک‌های خود به فلسطینی‌ها را قطع کرده است.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها