تنها راه کاهش آلودگی هوای تهران کنترل ترافیک است

مدیرکل محیط زیست استان تهران با بیان اینکه تنها راه کاهش آلودگی هوای تهران کنترل ترافیک است، گفت: در سال ۹۶، ۱۰۰روز هوای ناسالم در پایتخت داشتیم.

تنها راه کاهش آلودگی هوای تهران کنترل ترافیک است

کیومرث کلانتری مدیرکل محیط زیست استان تهران در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان که امروز در استانداری، برگزار شد؛ اظهار کرد: جلسات کارگروه در دو سطح عادی و ویژه و به فراخور وضعیت هوای استان برگزار می‌شود.

مدیرکل محیط زیست استان تهران افزود: سال گذشته به دلیل وجود آلاینده‌ها در هوای تهران، ۱۰ جلسه که خوشبختانه امسال با توجه به وضعیت مناسب هوای پایتخت، تنها یک جلسه به شکل ویژه برگزار شده است.

وی ادامه داد: طبق قانون هوای پاک که در سال ۲۰۱۷ به تصویب رسیده است، جرم‌انگاری و مجازات لازم تعریف شده و ۲۶ دستگاه اجرایی در راستای نظارت و اقدامات مربوط به آن، مسئول هستند.

مدیرکل محیط زیست استان تهران با بیان اینکه آلودگی هوای استان تهران انسان‌ساز است، گفت: ذرات معلق کمتر از ۲ و نیم میکرونی که امروز در هوای شهر شاهدهستیم به آلودگی‌های تولید شده از سوی وسایل نقلیه، کارخانجات و امثال آن بازمی‌گردد.

وی با اشاره به اینکه تنها راه کاهش آلودگی هوا کاهش ترافیک است، اظهار کرد:در سال ۹۶، ۱۰۰روز هوای ناسالم در تهران داشتیم و ۱۸ روز هم هوای پاک به ثبت رسیده است.

مدیرکل محیط زیست استان تهران با بیان اینکه امسال ۳۳روز به هوای پاک شهر افزوده شده است، خاطرنشان کرد: غلظت آلاینده‌ها در هوای تهران کاهش داشته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

1980

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها