سخنگوی مجمع نیروهای خط امام در گفت و گو با خبرفوری مطرح کرد؛

برای هیچ جریانی چک سفید صادر نشده است/ هیچ کس نمی‎تواند سند اصلاح‎طلبی را به نام خود بزند

سخنگوی مجمع نیروهای خط امام گفت: در صورتی که جریانات سیاسی به دنبال قدرت بروند و از مردم فاصله بگیرند قطعا شانسی برای پیروزی در انتخابات نخواهند داشت.

برای هیچ جریانی چک سفید صادر نشده است/ هیچ کس نمی‎تواند سند اصلاح‎طلبی را به نام خود بزند

فاطمه علی‎اصغری- در آستانه برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی تحرک انتخاباتی جریانات سیاسی به مرور در حال شکل‎گیری است و احزاب و تشکل‎های سیاسی در جریان اصولگرایی و اصلاح‎طلبی به عنوانی فعالیت‎های خود را آغاز کردند اما در این بین وجود پاره‎ای از اختلافات در بدنه هردو جریان سیاسی فضای انتخابات آینده را با چالش‎هایی روبه رو کرده است که قطعا برای بهبود آن لازم است که بزرگان این جریانات سیاسی به فکر تدبیر جدی باشند روندی که اگر چاره‎ای برای آن اندیشیده نشود قطعا مشکلات متعددی را برای احزاب رقم خواهد زد و روند پیروزی آنها در انتخابات را با موانع جدی روبه رو خواهد کرد.

***

در گفت و گو با حمید قزوینی از چهره‎های اصلاح‎طلب و سخنگوی مجمع نیروهای خط امام درباره وضعیت فعلی این جریان سیاسی و اینکه اصلاح‎طلبان برای انتخابات آینده با چه رویکردی وارد عمل خواهند شد به گفت و گو پرداختیم.

وی درباره وضعیت فعلی اصلاح‎طلبان گفت: جریان اصلاحان یک جریان گسترده اجتماعی است که در پایه‎های مختلف جامعه وجود دارد و یک ساختار منسجم تشکیلاتی و مدیریت واحد ندارد که ما نباید انتظار داشته باشیم با یک مدیریت منسجم تشکیلاتی با آن رفتار شود.

سخنگوی مجمع نیروهای خط امام افزود: جریان اصلاحات یک ساختار دموکراتیک دارد و در طول زمان این ساختار حفظ شده است و به گمان بنده این روند نقطه قوت جریان اصلاحات بوده است برعکس جریانات سیاسی دیگر که مقداری متمرکزعمل می‎کنند و مدیریت منسجم تشکیلاتی دارند.

قزوینی تصریح کرد: ما وقتی که درباره یک جریان سیاسی صحبت می‎کنیم طبیعی است که این جریان یک مجموعه‎ای از تشکل‎هاست که افکار و طیف‎های مختلفی ممکن است در آن حضور داشته باشد از این رو به گمان بنده نقطه قوت جریان اصلاح‎طلبی این است که در طول زمان با حفظ این موقعیت توانسته در مقاطع مختلف تصمیمات هماهنگ و یکپارچه‎ای را اتخاذ کند.

وی درباره اظهارات متناقض برخی از چهره‎های اصلاح‎طلب درباره عدم ارائه لیست از سوی این جریان سیاسی در انتخابات آینده خاطرنشان کرد: اولا باید بگویم که بحث درباره انتخابات در فضای فعلی خیلی زود است و معمولا در هفته‎های آخر تصمیمات نهایی اتخاذ می‎شود و حتی خود مردم هم در ساعات پایانی تصمیم می‌گیرند با انتخابات چه رفتاری داشته باشند و این روند را ما به خوبی در انتخابات‎های بعد از انقلاب اسلامی مشاهده کردیم.

سخنگوی مجمع نیروهای خط امام تاکید کرد: اختلاف‎نظر، تفاوت آرا و اختلاف سلیقه در بدنه هر جریان سیاسی که متکثر است طبیعی است و هیچ کس نمی‎تواند بگوید که سند اصلاح‎طلبی به نام من یا دیگری خورده و یا یک نفر می‎تواند حرف اول و آخر را در این جریان بزند.

قزوینی گفت: جریان اصلاح‎طلبی یک جریان متکثر است و طبیعی است بین تشکل‎های این جریان اختلاف‎نظر باشد و همه هم به این روند تا به امروز احترام گذاشتند به همین دلیل است که در این جریان تشکل‎های مختلفی وجود دارد از این رو اگر قرار بود همه به یک شکل فکر کنند یک تشکل بیشتر در بدنه اصلاح‎طلبی وجود نداشت.

وی درپاسخ به اینکه آیا با وجود اختلاف‎نظرها در بدنه اصلاح‎طلبان این جریان در انتخابات آینده شانسی برای پیروزی خواهد داشت یا خیر اظهارکرد: هیچ کس نمی‎تواند با قاطعیت درباره آینده سخن بگوید اما جریان اصلاح‌‏طلبان تاجایی که بتواند خود را جریانی ناظر به متن جامعه تبدیل کند و ارتباط خود را با مردم حفظ کند می‎تواند در عرصه سیاسی به فعالیت خود ادامه دهد . اما اگر جریانی شد که مدل قدرت را در پیش بگیرد و تنها به مناصب سیاسی و قدرت فکر کند و با مردم درارتباط نباشد آن وقت آسیب خواهد دید.

سخنگوی مجمع نیروهای خط امام در پایان تصریح کرد: بنده براین باورم که لزوما برای هیچ جریانی چک سفید صادر نشده است و ما باید به منتظر باشیم و طبق فرآیند زمانی دراین باره نظر دهیم.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها