دورهمی با غذای دام!

عضو شورای مرکزی خانه کشاورز گفت: این روزها برخی خوراکی‌فروشی‌ها به جای ذرت انسانی، ذرت دامی به مردم می‌فروشند.

دورهمی با غذای دام!

نازخند صبحی با تاکید بر این‌که در بحبوحه بازار امروز، کنترل کیفیت محصولات و کالاهای دامی از سوی نهادهای نظارتی مورد انتظار همه اقشار است، اظهار کرد: متاسفانه این روزها، متاثر از شرایط و نوسانات حاکم بر بازار و افزایش بی‌رویه قیمت‌ها، شاهد کاهش کیفیت محصولات ارائه شده از سوی برخی اصناف هستیم. از جمله این موارد، فروش دانه‌های ذرت دامی به جای دانه‌های ذرت انسانی در برخی خوراکی‌فروشی‌ها است.

وی ادامه داد: چنین مسئله‌ای، وقتی خیلی ناگوارتر به نظر می‌رسد که بدانیم کاهش کیفیت این محصول، با افزایش قیمت نیز همراه بوده است و خریدار نه تنها چاره‌ای جز مصرف محصول بی‌کیفیت ندارد، بلکه در برابر اجحافی هم که به حقش می‌شود ناآگاه است و در بی‌خبری به سر می‌برد.

صبحی افزود: در شرایطی که ستاد تنظیم بازار، تلاش می‌کند نسبت به هدایت بازار کالاها، علی‌الخصوص مایحتاج مردم برنامه‌ریزی کند و فعالیت‌های گسترده‌ای انجام دهد، برخی ارائه‌کنندگان کالا و خدمات به بهانه افزایش قیمت‌ها، کالاهای بی‌کیفیت عرضه می‌کنند و هیچ ابایی ندارند.

عضو شورای مرکزی خانه کشاورز تصریح کرد: در شرایطی که قیمت‌ها بسیار نابسامان است، مردم انتظار دارند که علی‌الخصوص مواد غذایی و خوراکی که مورد مصرف همه سنین قرار می‌گیرد، قبل از عرضه مورد آزمایش‌های لازم قرار گرفته باشد؛ چراکه کاهش کیفیت علاوه بر تهدید اقتصاد خانواده‌ها، سلامت خانواده‌ها را نیز تهدید می‌کند.

صبحی خاطرنشان کرد: لازم است که برای جلوگیری از وارد آمدن آسیب‌های جدی به مصرف‌کنندگان، همچنین ارتقای سلامت آن‌ها، نهادهای نظارتی از لاک خود بیرون بیایند و اقدامات موثرتری انجام دهند.

این‌طور به نظر می‌رسد که اسنک پفی تولید شده با ذرت دام، فقط از نظر شکلی مشکل‌دار است، اما از لحاظ مخاطره‌آمیز بودن برای سلامتی، جای نگرانی وجود ندارد؛ در واقع سازمان غذا و دارو معتقد است که اسنک‌های پفی تولید شده با ذرت دام، از شاخص های استاندارد برخوردار بوده و مخاطره‌ای برای سلامت مردم ندارد اما این‌که شهروندان پول ذرت‌های انسانی را بپردازند و ذرت‌های دامی بی‌کیفیت را بخرند، جای بسی تامل دارد.

منبع: ایسنا

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها