رييس مركز مطالعات سياسي و بين‌الملل وزارت امور خارجه:

مانند برخي متحدان امريكا با عطسه واشنگتن غش نمي‌كنيم/ ترامپ رييس‌جمهور في‌البداهه‌ها است

رييس مركز مطالعات سياسي و بين‌الملل وزارت امور خارجه معتقد است : مي‌گويد دونالد ترامپ رييس‌جمهور في‌البداهه‌ها است.

مانند برخي متحدان امريكا با عطسه واشنگتن غش نمي‌كنيم/ ترامپ رييس‌جمهور في‌البداهه‌ها است

سيد محمدكاظم سجادپور رييس مركز مطالعات سياسي و بين‌الملل وزارت امور خارجه معتقد است : مي‌گويد دونالد ترامپ رييس‌جمهور في‌البداهه‌ها است. مردي كه از درون نهادهاي حكومتي امريكا به اين جايگاه نرسيده لذا فاقد تفكر حكمراني جدي است و همه را در حالت آماده‌باش براي مقابله يا همراهي در تصميم‌گيري‌هاي خلق‌الساعه‌اش قرار داده است.

سيد محمدكاظم سجادپور رييس مركز مطالعات سياسي و بين‌الملل وزارت امور خارجه که تجربه سال‌ها كار ديپلماتيك و آكادميك توامان را در كارنامه خود دارد و در بسياري از سفرهاي محمد جواد ظريف، وزير خارجه نيز وي را همراهي مي‌كند در گفت و گویی می گوید: تغيير رژيم در ایران يك آرزو براي همه دولت‌ها در امريكا بوده اما در دولت‌هاي متفاوت، شيوه‌هاي عملياتي مختلف مورد بحث و بررسي قرار گرفته است. در واقع اين آرزو به اشكال مختلف بيان شده است. تفاوت ترامپ با سايرين اين است كه اين واژه (تغيير رژيم) را به لحاظ حساسيت‌هاي حقوقي كه دارد مستقيما به كار نمي‌برد اما در عمل نوع صحبت‌هاي او از همه تندتر است. بخشي از اين سياست خارجي نسبت به ايران ناظر به مسائل داخلي و بخشي از آن هم در نتيجه فشارهاي متحدان امريكا در منطقه است.

وی تصریح می کند: آرزو و سياست‌هايي كه روساي جمهور امريكا درباره ايران دارند اهميت چنداني ندارد بلكه آنچه در مطالعه روابط ايران و امريكا حائز اهميت است اين است كه نظام سياسي ايران متكي بر ايالات متحده نيست و ما مانند برخي متحدان امريكا نيستيم كه با عطسه واشنگتن، يا سرما مي‌خورند يا غش مي‌كنند. اين نكته بسيار مهمي است. چهل سال زمان كمي نيست و شما مي‌توانيد خيلي چيزها را با هم مقايسه كنيد.

منبع: اعتماد

22

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها