ایام نوروز با گرانی سیب مواجه نمی‌شویم

پیش بینی می‌شود در ایام نوروز گرانی سیب نداشته باشیم.

ایام نوروز با گرانی سیب مواجه نمی‌شویم

به گزارش خبر فوری ، علاوه بر سرمای ابتدای سال قرارگیری در سال ناآور از دلایلی است که بر شایعه کاهش تولید، صادرات و حتی ذخیره سازی سیب و گرانی این میوه برای ایام نوروز دامن زده است، اما آمار وزارت جهاد کشاورزی نشان می دهد امسال در کشور 3 میلیون و 200 هزارتن سیب تولید شده است که از این میزان تا آذر ماه سالجاری 253 هزار تن به ارزش 128 میلیون دلار صادر شده است.

میزان تولید سیب در سال گذشته 3 میلیون و 700 هزار تن بوده است که نشان می دهد با کاهش 500 هزارتنی این محصول در سالجاری نسبت به سال گذشته رو به رو هستیم.

همچنین میزان صادرات در سال گذشته تا پایان سال 658 هزار تن بوده است. البته این رقم برای 12 ماهه سال 96 است و به گفته کارشناسان می توان تا پایان سال به این رقم نزدیک شد.

کارشناسان پیش بینی می کنند تا پایان سالجاری میزان صادرات سیب به 500 هزار تن برسد.

گزارشات وزارت جهادکشاورزی از ذخیره 500 هزارتنی سیب در سردخانه ها با هدف تنظیم بازار ایام نوروز خبر می دهد که همگی درجه یک و ممتاز است.

این وزارتخانه همچنین گمان می کند که هم اکنون بیش از 800 هزارتن سیب در انبار باغداران ذخیره شده باشد که به تدریج وارد بازار می شود.

میزان سیب های تحویلی به صنایع برای تولید فرآورده ای مرتبط با این میوه نیز رقمی حدود 600 هزارتن گزارش شده است.

مابقی سیب نیز به صورت تازه خوری و روزانه به بازار مصرف عرضه شده یا در حال عرضه است.

با این آمار انتظار می رود قیمت سیب در ایام نورز تغییر چشمگیری نداشته باشد و شاهد نوسان در قیمت این میوه نباشیم.

منبع: اقتصادآنلاین

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • علی
    0

    آیا سیب خوردن جزء مایحتاج زندگی مردم است . باید ابراز تأسف کنیدبرای درج این مطالب در خبرهای کشور. بی تدبیری این دولت در رسیدگی به مشکلات مردم در 40 سال گذشته کم نظیر است .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها