مزار امیرکبیر در کربلا فراموش شده و بی زائر است

علی نظری/ سردبیر روزنامه مستقل

مزار امیرکبیر در کربلا فراموش شده و بی زائر است

خدا رحمت کند همشهری عزیزمان، آشپز زاده ای از روستای هزاوه اراک که برای توسعه وطن به پاخاست و با سودای سازندگی کشور پا به عرصه ای پر ریسک گذاشت.
با ایمان به خدا و کفایت ستودنی توانست به دربار ناصری راه یابد و به مقام صدر اعظمی پادشاهی از پادشاهان بی کفایت قاجار نائل آمد.

حدود ۱۹۰ سال پیش در هنگامه ای که مسئولان و پادشاهان زبون قاجاری غرق در ارتزاق از آخور بیت المال و شهوت رانی بودند و به چیزی جز دزدی و چپاول اموال ملت فکر نمی کردند،"میرزا تقی خان هزاوه ای" برخلاف جریان حاکم عصر خویش مسیری متفاوت را برگزید.

از دل مسیر نو این آشپز زاده آزاده ،اصلاحات عصر امیر کبیر در ایران قاجاری رقم خورد. در روزگاری که در کشور ما هیچ نشانه ای از آموزش و پروررش نوین وجود نداشت او یکه و تنها به تاسیس دارلفنون همت گماشت.امیر کبیر سردار مبارزه با مفاسد حاکمان زمانه خویش بود که در حمام فین با نثار خونش هزینه مبارزه با فساد را پرداخت.اما آیا ما قدردان این سردار بزرگ ایران زمین هستیم؟
همه می دانیم سالیانه میلیونها ایرانی زائر کربلای معلی هستند،از این خیل میلیونی هموطنانمان چه تعدادی هنگامی که در زیارت کربلا بسر می برند در رواق شرقی بر مزار امیر کبیر در صحن بیرونی حرم سید الشهدا(ص) حاضر می شوند و فاتحه ای قرائت می کنند؟
علی نظری سردبیر روزنامه مستقل

@mostaghelnewspaper

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • سید علی سازور
    0

    سلام نظر بسیار جالب شمارا دیدم ولذت بردم من در کربلا از هر پرسیدم تا قبر این شهید ملی را پیدا کنم نتوانستم خدایش رحمت کند

  • سید علی سازور
    0

    سلام نظر بسیار جالب شمارا دیدم ولذت بردم من در کربلا از هر پرسیدم تا قبر این شهید ملی را پیدا کنم نتوانستم خدایش رحمت کند

  • خوش صحبت
    0

    اگر ممکن است آدرس دقیق محل آرامگاه ایشان را در حرم مطهر امام حسین ع بیان کنید تا با ترویج آن یاد این چهره ملی و دینی را گرامی بداریم

  • سید محمد حسین میرابوطالبی
    0

    روحش شاد و یادش پرافتخارباد..

  • فاطمه
    0

    روحش شاد. عکس امیرکبیر روی دیوار فتوشاپ میباشد و مهم تر از اون خود عکس متعلق به مزار جناب سلمان هست.

  • جهانبخش
    0

    سلام .از اطلاع رسانی شما به خاطر محل دفن امیر کبیر ممنون و تشکروسپاسگزارم .ولی من تاکنون ندیدم بعد نام ائمه معصومین علیهم السلام حرف اختصاری (ص) نوشته شود.سرمقاله فوق آمده فکر کنم اشتباه چاپی است .بیزحمت اصلاح نمایید شاید هم اشکال نداشته باشد اگر درست هست دلیلش را بفرمایید تا ماهم بیاموزیم .ببخشید قصد ی نداشتم .یاد آوری است.شرمنده .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها