اتحادیه اروپا طرف‌های درگیر در طرابلس را به پایبندی به آتش‌بس فراخواند

اتحادیه اروپا تاکید کرد، درگیری‌های از سرگرفته شده در طرابلس، پایتخت لیبی نقض نگران کننده آتش بسی به شمار می‌رود که با میانجیگری سازمان ملل در سپتامبر ۲۰۱۸ محقق شد.

اتحادیه اروپا طرف‌های درگیر در طرابلس را به پایبندی به آتش‌بس فراخواند

اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای تمامی طرف‌های درگیری را به پایبندی به آتش‌بس، خاتمه دادن به درگیری‌ها و حفاظت از جان غیر نظامیان و دارایی‌های عمومی و خصوصی فراخواند.

بنا بر اعلام النشره، اتحادیه اروپا بر حمایت از تلاش‌های وزارت کشور لیبی با هماهنگی هیات سازمان ملل در این کشور به منظور اجرای تدابیر امنیتی لازم و بازگرداندن امنیت و ثبات به طرابلس تاکید کرد و افزود: راه حل بحران لیبی، گفتگوی سیاسی است و نمی‌توان با خشونت آن را حل کرد.

درگیری‌هایی که از اواخر اوت تا ابتدای سپتامبر گذشته میان گروه‌های شبه نظامی غرب لیبی و شبه نظامیان طرابلس وجود داشت، موجب کشته شدن دست کم ۱۱۷ تن و زخمی شدن بیش از ۴۰۰ تن شد.

این درگیری‌ها پس از امضای توافق آتش‌بسی میان دو طرف در سپتامبر با نظارت سازمان ملل متوقف شد.

صبح روز چهارشنبه مجددا درگیری‌ها در جنوب طرابلس از سر گرفته شد. طبق اعلام وزارت بهداشت لیبی، این درگیری‌ها طی دو روز گذشته 10 کشته و 41 زخمی برجای گذاشت.

هیئت سازمان ملل در لیبی روز پنجشنبه اقدامات نظامی در جنوب طرابلس، پایتخت این کشور را محکوم کرده و نسبت به از سرگیری درگیری‌ها میان گروه‌های شبه نظامی درگیر در این کشور پس از ماه‌ها خشونت‌های مستمر هشدار داد.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها