قائم مقام جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفت و گو با خبرفوری مطرح کرد ؛

نباید از پتانسیل نواصولگرایان غافل شویم/ نمایندگان اصلاح طلب کارنامه قابل قبولی نداشتند

قائم مقام جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: باتوجه به عملکرد ضعیف اصلاح طلبان، اصولگرایان از شانس بالایی برای پیروزی در انتخابات مجلس و حتی ریاست جمهوری ۱۴۰۰ برخوردار هستند.

نباید از پتانسیل نواصولگرایان غافل شویم/ نمایندگان اصلاح طلب کارنامه قابل قبولی نداشتند

فاطمه علی اصغری- فعالیت های احزاب و تشکل های سیاسی کشور یکسال مانده به برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس در قالب برگزاری جلسات درون گروهی و بعضا نشست های سراسری آغاز شده و در این میان اصولگرایان به عنوان یکی از جریانات سیاسی حاکم در نظام سیاسی ایران در قالب احزاب و جبهه های سیاسی مختلف گام های اولیه ای را برای حضور پرقدرت در انتخابات مجلس برداشتند، اما آنچه در این روزها برخی از احزاب و چهره های اصولگرا را نگران کرده و برخی را نیز به آینده امیدوار کرده است تشکیل جریانی به عنوان نواصولگرایی در بدنه جریان راست کشور است که با بیان شعار و رویکردهایی جدید سعی دارند از بدنه راستگرایان سنتی که حرکت و مسیرشان با جامعتین گره خورده است فاصله بگیرند . روندی که شاید به مانند ظهور جبهه پایداری در بدنه اصولگرایان مشکلات جدیدی را برای وحدت جریان راست در انتخابات مجلس آینده و حتی ریاست جمهوری ۱۴۰۰ فراهم کند.

***

محسن کوهکن قائم مقام جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره وضعیت فعلی اصولگرایان اظهار کرد: در بدنه سیاسی نظام جمهوری اسلامی ایران احزاب و گروه های سیاسی اعم از اصلاح طلبان و اصولگرا هرکدام دارای ویژگی هایی هستند و شاخص هایی دارند که براساس آن مسیر خود را تعیین می کنند که قطعا بر این اساس اصولگرایان نیز مسیر خود را در انتخابات آینده تعیین می کنند.

وی افزود: علی رغم اظهاراتی که برخی از رقبا و جریانات مقابل اصولگرایان مطرح کردند، جریان اصولگرایی قطعا از فعالیت همه احزاب که در مواضع سیاسی با آنها مشترک هستند اما مشی و روش آنها متفاوت است حمایت می کند ، چرا که ما معتقدیم اگر اصول احزاب مشترک باشد ، قطعا امکان حل اختلاف نظرها وجود خواهد داشت.

قائم مقام جبهه پیروان خط امام و رهبری تصریح کرد: از منظر بنده افراد و جریاناتی که حضور احزاب و جبهه های جدید را در بدنه اصولگرایی یک انشعاب می دانند سخت در اشتباه هستند ، چرا که اصولگرایان معتقد به استفاده از افکار و رویکردهای جدید به منظور پیشرفت در مسیرشان هستند.

کوهکن خاطرنشان کرد: در حال حاضر در بدنه جریان اصولگرایان افرادی به عنوان نواصولگرایی فعالیت خود را شروع کردند که از منظر بنده نباید ارزیابی منفی را از این رویکرد و راهبرد در بدنه اصولگرایان اتخاذ کرد، چرا که دوستانمان در مجموعه نواصولگرایان از نظر مبانی و گفتمان در چارچوب اصولگرایی حرکت می کنند و تنها در فرعیات اختلاف سلایقی وجود دارد که این موضوع نیز طبیعی است.

وی درباره اینکه نواصولگرایان به حضور جامعتین در بستر فعالیت های انتخاباتی و سیاسی به مانند اصولگرایان سنتی اعتقاد ندارند ، گفت: قطعا اصولگرایان نمی توانند خودشان را از روحانیت جدا کنند اما بعضا ممکن است بعضی از جریانات سیاسی اصولگرا در برخی رویکردهای خاص مثل حضور در انتخابات مشی و راهبرد خود را داشته باسند که این روند نیر جای بحث و بررسی دارد ، چرا که امکان تغییر رویه وجود دارد.

قائم مقام جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به اینکه رویکرد جامعتین درباره حضور در انتخابات در طی سال های گذشته بعضا پررنگ و بعضا کمرنگ بوده است، تاکید کرد: قطعا با توجه به فضای فعلی کشور اصولگرایان نمی توانند نگاه های متفاوت در بدنه این تشکل را نادیده بگیرند اما بدون شک قصدی را نیز برای عبور از روحانیت نخواهند داشت.

کوهکن با بیان اینکه معمولا در نظام انتخاباتی ایران نتایج در دقایق آخر علی رغم پیش بینی ها تغییر پیدا می کند ، گفت: اصولگرایان در این دوره با توجه به رویکردهای متفاوت مردم در شهرها و روستاها درصدند با ارائه راهبردهای انتخاباتی متفاوت در جهت حضور در انتخابات مجلس وارد عمل شوند که انتظار است با این رویه نتایج مطلوبی نیز رقم بخورد.

وی درباره میزان شانس اصلاح طلبان برای پیروزی در انتخابات مجلس اظهار کرد: اصلاح طلبان در طی پنج سال گذشته به جهت رویکرد مستمر خود در حمایت از دولت روحانی که در قبال تحقق مطالبات مردم کارنامه درخشانی نداشته است، میزان محبوبیت شان در بین مردم کاهش چشمگیری داشته است، روندی که به خوبی در اظهارنظر چهره های شاخص این جریان سیاسی مشخص است از این رو قطعا بستر مناسبی برای حضور و پیروزی اصولگرایان در انتخابات مجلس و حتی ریاست جمهوری باتوجه به عدم حضور و فعالیت آنها دردولت یازدهم و دوازدهم وجود دارد.

قائم مقام جبهه پیروان خط امام و رهبری تصریح کرد: مردم قطعا در انتخابات مجلس شرایط امروز کشور را در مقایسه با ادوار گذشته مورد ارزیابی قرار می دهند ، سپس درباره اینکه به کدام جریان رای بدهند تصمیم می گیرند.

کوهکن با بیان اینکه مردم نسبت به مواضع همه مسئولین، نمایندگان و وزرا اشراف دارند، خاطرنشان کرد: قطعا در مجلس آینده برای کسانی که مواضع انقلابی نداشتند و نسبت به فسادها و اتفاقاتی که در کشور رخ داده بی تفاوت بودند جایی وجود نخواهد داشت چرا که مردم در جریان تمام امور هستند و نسبت به همه اتفاقاتی که در کشور رخ می دهد مطلع هستند.

وی در ادامه تاکید کرد: باوجود احترامی که برای دوستان و همکارانم در مجلس قائل هستم باید صراحتا بگویم عملکرد برخی از نمایندگان در خور شان و جایگاه مجلس و مردم نیست از این رو قطعا مردم با درنظر گرفتن این مسائل در انتخابات آینده تصمیم گیری خواهند کرد.

قائم مقام جبهه پیروان خط امام و رهبری با انتقاد از عملکرد ۳۰ نماینده مردم تهران در مجلس گفت: نمایندگان تهران در مجلس دهم حضور پررنگی در راستای تحقق مطالبات مردم نداشتند ، از این رو شانس بالایی برای پیروزی اصولگرایان در انتخابات مجلس یازدهم در تهران و البته بسیاری از شهرستان های دیگر وجود دارد.

کوهکن اظهار کرد: استنباط بنده این است که اصولگرایان علی رغم فعالیت در بدنه چند جریان سیاسی به دلیل اشتراک در اصول از وضعیت خوبی برای پیروزی در انتخابات مجلس برخوردار هستند.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها