مربیان شنا استثمار می‌شوند/ یک مربی: صاحب استخر از هنرجو ۸۰۰ هزار می‌گیرد اما به ما ۱۰۰ هزار می‌دهد


27 دی 1397 - 19:31
filemanager/6/varzeshi/8694834_944
"مربیان شنا استثمار می‌شوند"؛ این جمله را یک مخاطب خبرفوری می‌گوید.

به گزارش خبر فوری، یک مربی شنا در تماسی که با دفتر خبر فوری برقرار کرد از وضعیت کار خود و همکارانش سخن گفت. او که در یکی از استخرهای مناطق شمال تهران مربی‌گری می‌کند در توضیح شرایط کاری خود می‌گوید: حقوقی که به ما می‌دهند، توهین‌آمیز است. در استخری که من کار می‌کنم از هر متقاضی آموزش ۸۰۰هزار تومان گرفته می‌شود اما آنچه سهم مربی است تنها حدود ۱۰۰هزار تومان است.
او توضیح می‌دهد: من هر جایی که دیدم همین وضعیت است اما تاکنون ندیدم کسی اعتراص کند. من برای هر ساعت کارم بین ۷ تا ۸هزار تومان می‌گیرم در حالی که مدام در آب هستم و این کار خستگی زیادی دارد.
این مربی که نخواست نامش منتشر شود، تاکید کرد: تا زمانی که دوره متقاضی یادگیری شنا تمام نشود، صاحب استخر با ما تسویه نمی کند و در نهایت، هر سه یا چهار ماه ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان به صورت نقدی و با اسکناسهای کهنه به ما می دهند و این پول هیچ جا ثبت نمی شود تا ما نتوانیم به اداره کار شکایت کنیم.

"مربیان شنا استثمار می‌شوند"؛ این جمله را یک مخاطب خبرفوری می‌گوید.

پایگاه خبری خبر فوری (khabarfoori.com)

filemanager/6/varzeshi/8694834_944

به گزارش خبر فوری، یک مربی شنا در تماسی که با دفتر خبر فوری برقرار کرد از وضعیت کار خود و همکارانش سخن گفت. او که در یکی از استخرهای مناطق شمال تهران مربی‌گری می‌کند در توضیح شرایط کاری خود می‌گوید: حقوقی که به ما می‌دهند، توهین‌آمیز است. در استخری که من کار می‌کنم از هر متقاضی آموزش ۸۰۰هزار تومان گرفته می‌شود اما آنچه سهم مربی است تنها حدود ۱۰۰هزار تومان است.
او توضیح می‌دهد: من هر جایی که دیدم همین وضعیت است اما تاکنون ندیدم کسی اعتراص کند. من برای هر ساعت کارم بین ۷ تا ۸هزار تومان می‌گیرم در حالی که مدام در آب هستم و این کار خستگی زیادی دارد.
این مربی که نخواست نامش منتشر شود، تاکید کرد: تا زمانی که دوره متقاضی یادگیری شنا تمام نشود، صاحب استخر با ما تسویه نمی کند و در نهایت، هر سه یا چهار ماه ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان به صورت نقدی و با اسکناسهای کهنه به ما می دهند و این پول هیچ جا ثبت نمی شود تا ما نتوانیم به اداره کار شکایت کنیم.

آدرس خبرفوری در پیام‌رسان گپgap.im/akhbarefori


18

نظرات 13
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد.
  • پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.
محمد موسوی 1 0 پاسخ 1397/10/29 -01:59

سلام من هم مربی شنا و ناجی هستم فوق لیسانس تربیت بدنی دارم و سالهاست تو استخرای مختلف کار کردم . واقعا فدراسیون شنا و نجات غریق ضعیف کار میکنن و با بی اهمیتی به مسئله آموزش شنا و نجات جان مردم فقط به فکر کسب درآمد برای فدراسیون خود میباشند . هیچگونه نظارتی بر استخر ها وجود ندارد و مدیران استخرها تا آنجا که بتوانند حق ناجیان و مربیان شنا را ضایع میکنند . وقتی که ناجیان و مرابیان زحمت کش که با عشق و علاقه کار میکنند با درآمد ناچیز و عدم امنیت شغلی، بیمه ،مواجه میشوند نسبت به کار بی اهمیت میشوند و عواقب آن نتیجه اش این می شود که هر ساله اتفاقات ناگواری در سطح کشور در اماکن آبی گزارش می شود .

ناشناس 1 0 پاسخ 1397/10/28 -21:33

کاملا صحیح است . بنده مربی اسکیت هستم و شرایط مشابهی دارم . پیمانکار مجموعه به مراتب از بنده که وقت خود رو برای این رشته ورزشی گذاشتم بیشتر کسب درآمد دارد. از بیمه هم خبری نیست.

ایران 0 2 پاسخ 1397/10/28 -17:31

سرمایه ملیاردی،بیمه،مالیات،حوادث و هزارن مشکل با صاحب استخر است اگر 15 درصد به شما میدهد والا خوب میدهد ،مگه بقیه مشاغل که برای کارفرما کار میکنند چه درصدی از فروش میگیرند ،مگر صاحب استخر هرینه های مختلف ندارد ،کمی منصف باشید

نسترن علیپور 1 0 پاسخ 1397/10/28 -14:41

سلام من هم درتهران مربی شناهستم وبه ازای هرشاگرد ۲۰درصددریافت میکنموبرای یک ماه کامل ناجی ۲۰۰هزارتومن تازه بیمه هم نشدم

محسن 2 0 پاسخ 1397/10/28 -11:19

کاملا درست هست استخر های شمال تهران به همین صورت درصد مربی ۳۰ / استخر ۷۰ !

مهسا عابدی 0 2 پاسخ 1397/10/28 -09:57

من مربی بدنسازیم، تقریباً جزو با سواد ترین در حرفه خودم هستم و کار تولید علم و مقاله نویسی انجام میدم، در یک باشگاه حدود 7 ساعت در روز کار میکنم، آنقدر سرم شلوغِ که حتی وقت ناهار خوردن ندارم، با این حال بابت شاگرد های عمومی باشگاه به من مبلغی پرداخت نمیکند، در حالی که حتی برای همون شاگرد هم مربی وقت میذاره، بابت شاگرد خصوصی تنها 40 درصد به مربی داده میشه، با ما قرارداد بسته نشده بیمه نداریم، و ماکزیمم حقوق بنده 1300000 تومان بوده...

ناصر سیاهی 1 0 پاسخ 1397/10/28 -09:44

سلام، ۶ سال در استخر ها و سالن های تهران کار کرده ام، ولی دریغ از یک روز بیمه. تامین اجتماعی با این قوانینش بدترین ظلم هارو به کارگران و مربیان و ... میکنه با اینکه خودشو متولی حمایت از آنها میدونه ، فقط از سرمایه دارها حمایت میکنه

ناشناس 2 0 پاسخ 1397/10/28 -05:29

سلام متاسفانه در ایران مربیگری و نجات غریق شغل نیست از بی کفایتی رییس فدارسیون های ورزشی و وزیر ورزش هست که اهمیتی براشون نداره فقط به فکر ریاست خودشون هستند تا حالا شده بازرسی وزارت کار یا هیاتهای شنا و نجات غریق استخری در ایران جریمه کنند که به ناجیان و مربیان رو بیمه نکردن ویا حق و حقوق قانویشون بهشون نداده بله جواب خیر است جالبی داستان اینجاست که فدارسیون ها هیچ گونه حمایتی از ناجیان غریق و مربیان شنا در مقابل صاحب استخر نمیکنن و فقط سالانه یک پول از ناجیان و مربیان بابت آمادگی و باز آموزی میگیرن و میگین و خدایی نکرده اگر شخصی در آموزش غرق یا مصدوم بشه کلیه مسیولیتش برعهده ناجی ومربی هست درسته که ناجی و مربی باید وظیفه شون به نحو احسنت انجام بدن و آیا علتش از روی ناچاری بخاطر چندر غاز نیست که این َحرفه پرخطر انتخاب و بی امنیت انتخاب کرده ودر آخر دچار سرطان ریه و ناراحتی پوستی و پوکی استخوان و هزار در مرض میشه و بردگی شایسته تر از این شغل هست چون بلاخره برده پاداش میدن ولی به یک ناجی و مربی هیچ نمیرسه در استان قزوین استخر تالار شهر از ناجیان و مربیان سفته ۳۰ میلیونی گرفته چون ییمه شون نکنه و نتون از اداره کار شکایت کنن و جالب اینجاس اداره کار که مدافع حقوق کارگر هست از استخر داران بیمه ناجیان رو نمیخواد

مم 1 0 پاسخ 1397/10/27 -20:17

عین حقیقت است

ناهید ویسی پور 1 0 پاسخ 1397/10/27 -20:11

سلام من مربی شنا در استان کرمانشاه استخر دانشگاه رازی مشغول به کار میباشم. ضمن این مسئله ای که شما فرمودید مشکل ما این است که استخر بابت یک نفر آموزشی میگیرد ۳۰۰ هزار تومان اما ۳۰ درصد برابر با ۸۱ هزار تومان با کسر مالیات به مربی پرداخت میکنند.اینجانب مربیگری شنای درجه ۲ دارم و از پذیرفتن تایم خصوصی بخاطر کم بودن هزینه ی دریافتی امتناع نموده ام زیرا کفاف زحمات یک مربی را نمیدهد.لطفا درصورت امکان پیگیری بفرمایید.

احمد مهرعلیان 0 0 پاسخ 1397/10/27 -20:02

بارعرض درودوخسته نباشید به پرسنل خبرفوری در خصوص خبر این دوست وهمکارعزیز مربی شنا ایشان اعلام نکردند که شاگردخصوصی مد نظرشان هست یا اموزش عمومی ،در قزوین مربی اگه اموزش خصوصی داشته باشه فقط هزینه ورودی به استخر که همان بلیت هست پرداخت میکنه وسانس اموزش عمومی هم قانون خودش را داردکه طبق قراردادی که بااستخر بسته میشه پرداخت میشه امیدوارم این قانون در تهرانم اجرا بشه تا حق این قشر زحمت کش پایمال نشه با سپاس از شما.

امنه طاهریان 0 0 پاسخ 1397/10/27 -20:00

من هم مربی شنا هستم و با مشکل کسری حقوق مواجه هستم