اعتراض شدید مرغداران به برخورد تعزیراتی/ تولید ملی را با اقدامات ناپخته و نسنجیده نابودی نکنید

کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی ایران در نامه ای خطاب به مسئولان با عنوان

اعتراض شدید مرغداران به برخورد تعزیراتی/ تولید ملی را با اقدامات ناپخته و نسنجیده نابودی نکنید

افزایش قیمت نهاده های دامی که 75 درصد هزینه تولید مرغداران را تشکیل می‌دهد به عنوان مهمترین دلیل افزایش هزینه تولید و گرانی مرغ عنوان می‌شود. اخیرا با خودداری بزرگترین واردکننده نهاده های دامی از عرضه این کالاها به بهانه عدم دریافت ارز 4200 تومانی از دولت قیمت نهاده های دامی بار دیگر تا 25 درصد افزایش داده است. به نحوی که قیمت تمام شده هر کیلوگرم مرغ درب مرغداری برای مرغداران به 9470 تومان رسیده است. این در حالی است که قیمت مصوب دولت برای هر کیلوگرم مرغ6650 تومان اعلام شده است.

در بخش از این نامه آمده است؛

اگر تنها دو فاکتور از هزینه تمام شده تولید مرغ یعنی قیمت جوجه یکروز( 3500 تومان) و متوسط قیمت هر کیلوگرم دان آماده در بازار (بیش از 2700 تومان) در نظر بگیریم، قیمت هر کیلوگرم مرغ بیشتر از 7200 می‌شود که 550 تومان بیش از قیمت مصوب دولت است.

لازم به ذکر است در این قیمت (7200 تومان) هیچ یک از فاکتورهای دیگر تولید مانند: آب و برق ، سوخت، هزینه واکسن و درمان، هزینه کارگری و .... در نظر گرفته نشده است.

این کانون ضمن انتقاد شدید از برخوردهای متناقض و ضد تولید، هشدار می‌دهد نتیجه این اقدامات ناپخته و نسنجیده نابودی کامل صنعت مرغداری و به خطر افتادن ثبات و پایداری تولید است.

منبع: اقتصادآنلاین

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • کارشناس سیاسی
    0

    ادارات تعزیرات در سراسر کشور باید خیلی مراقب عوامل تولید باشند نگاه آناه همواره به تولیدکنندگان باید کارشناسی و با احترام صورت بگیرد از برخوردهای سرد و خدا نکرده بی احترامی جدا پرهیز کنند. در این مقطع حساس و بحران اقتصادی که دشمنان برای کشورمان ایجاد کردند نباید تولید کنندگان را ناچار به ترک تولید کنیم آنها هم مشکلات عدیده در تولید دارند ابتدا برسی کنید بعد عمل نمائید. متاسفانه در یکی دو مورد که با بر بچه های تعزیرات همراه بودم برخورد شایسته ای نداشتند واین خوب نیست زیرا تبعات منفی آن بیشتراز عملکرد مثبت آنان خواهد بود.

  • بهزاد
    0

    الکی جو نده دوست عزیز. تا الان برخورد نکردن که همه شدن کدخدا. الان همه صنف ها بدون ترس هر قیمتی دوست دارن تعیین میکنن. اگر دولت سفت و سخت جلوشون دربیاد تمکین میکنن. نباید حق اکثریت به یه عده مفت خور و کلاهبردار ترجیح داده شود.

    نظرات شما -
    • بهرام
      0

      دولت اگر واقعا دلسوزه مشکلو ریشه ای باید اصلاح کنه اگر خوراک مرغ و سایر هزینه های تولید مرغ درست مدیریت بشه و سوبسیدها به جای اختلاس ها و رانت خواری ها و ورود هزاران کالای غیر ضروری و تجملاتی به تولید کننده پرداخت بشه قیمت اینطور افزایش پیدا نمیکنه به جای حل مشکل صورت مسئله رو نباید پاک کرد

  • مرغدار
    0

    به این فکر می کنم که دولت و وزیر جهادی که حتی نمی توانند قیمت تمام شده مرغ را طبق قیمت نهاده ها و جوجه یک روزه و سایر مخارج حساب کنند و بعد قیمت منطقی ان را اعلام کنند چطور می توانند گره ای از مشکلات این مردم حل کنند واقعا که متاسفم .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها