با مصرف این مواد غذایی آلزایمر می گیرید

ابتلا به آلزایمر بین بسیاری از افرادی که سنین بالایی دارند شایع است. درواقع چندان تعجب بر انگیز نیست که بسیاری از افراد در سنین بالا با این اختلال مغزی رو به رو می شوند.

با مصرف این مواد غذایی آلزایمر می گیرید

ابتلا به آلزایمر می تواند دلایلی متعدد داشته باشد که در بین این دلایل روش های تغذیه و نوع مصرف خوراکی های مختلف نیز به چشم می خورد. اما کدام نوع خوراکی ها احتمال بروز آلزایمر را افزایش می دهند؟

_غذاهای کنسروی شاید گاه و بیگاه خوشمزه باشند و خطری هم نداشته باشند اما مصرف مداوم غذاهای کنسروی می تواند منجر به بروز اختلالاتی مثل الزایمر شود

_مصرف مداوم مواد قندی در بروز آلزایمر نقش دارد

_مصرف بیش از حد نانهای سفید و فاقد ارزش غذایی به مرور با به هم زدن تعادل بدن در دریافت انسولین، زمینه را برای بروز بیماریها مختلف از جمله آلزایمر فراهم می کند

_سوسیس و کالباس از جمله موادی است که در ایجاد آلزایمر نقش دارد

_مواد غذایی فراوری شده و کارخانه ای در بروز آلزایمر نقش دارند

_رژیم های غذایی پر چرب می توانند ابتلا به انواع اختلالات حافظه را تشدید کنند

_عدم مصرف خشکبار و آجیل ها در بروز آلزایمر نقش دارند

_عدم مصرف سبزیجات می تواند منجر به آلزایمر شود

آلزایمر یا بیماری فراموشی، نوعی اختلال عملکرد مغزی است که به تدریج توانایی‌های ذهنی بیمار را از بین می‌برد. این بیماری علامت هایی مثل؛ اختلال حافظه، اختلال در انجام وظایف روزمره، گم کردن زمان و مکان، اختلال در گفتار، اختلال در قضاوت، اختلال در تفکر، تغییر در خلق‌وخو، جابه‌جا گذاشتن وسایل، از دست دادن یا کاهش انگیزه زندگی و تغییرات شخصیتی دارد. سن بالا، سابقه خانوادگی، مونث‌بودن و ابتلا به سندرم داون، مهمترین عوامل خطرساز برای آلزایمر هستند.

منبع: انتخاب

1980

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها