به مناسبت سالروز تولد سیدجواد هاشمی: خاطره از بعثی که 500 تا بسیجی رو شهید کرده!

سید جواد هاشمی پوراصل متولد ۲۷ دی ۱۳۴۴ بندر انزلی هنرپیشه، کارگردان، نویسنده و مجری ایرانی است. او در تئاتر، سینما و تلویزیون فعالیت می‌کند.

به مناسبت سالروز تولد سیدجواد هاشمی: خاطره از بعثی که 500 تا بسیجی رو شهید کرده!

اولین کار جدی وی، تئاتر حج ابراهیم حج عاشورا در سال ۱۳۵۸ به کارگردانی کمال‌الدین قراب در تئاتر شهر و تالار آزادی بود. او پس از تئاتر حج ابراهیم حج عاشورا، تئاتر را در بخش هنری وزارت آموزش و پرورش ادامه داد و کارهای گوناگونی در زمینهٔ سرود و آهنگ‌های انقلابی ارائه کرد، تا آنکه در سال ۱۳۶۵ با بازی در فیلم سینمایی پرواز در شب ساختهٔ رسول ملاقلی پور رسماً وارد عرصهٔ سینما شد.

اولین کار تلویزیونی وی سیمرغ در سال ۱۳۷۰، و آخرین کار وی دولت عشق در نقش محمدعلی رجائی بود؛ وی ۲۸ بار در فیلمهایش شهید شده‌است.

کار تلویزیونی ۳۵۲ محصول شبکه دوم سیما در مقام بازیگری و سریال‌های مظلوم اول، تنها، افسون، شهر باران و پنج دقیقه تا مرز در مقام نویسندگی و کارگردانی کار شده‌است. سریال بسوی خورشید کار جعفر سیمائی در مقام آهنگساز، فیلم سینمایی پرواز روح و فیلم سینمایی تشنه ساخته‌ حسین جامی در مقام آهنگساز از دیگر کارهای وی می‌باشد. او تاکنون در بیش از ۴۳ فیلم و سریال کوتاه و بلند، حضور داشته‌است.

منبع: خبر فوری

1981

حجم ویدیو: 6.58M | مدت زمان ویدیو: 00:11:27 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کاربر ناشناس
    0

    اقا سید عزیز قربانت برم تولدت مبارک

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها