بهادری: غفلت از فرهنگ و هنر در واقع فافل شدن از توسعه است

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ‌انجمن های فرهنگ و هنر زمینه‌ساز توسعه کشور هستند.

بهادری: غفلت از فرهنگ و هنر در واقع فافل شدن از توسعه است

هادی بهادری در مراسم اختتامیه جشنواره طراحی پوستر باموضوع اقتصاد مقاومتی که در خانه مطبوعات در ارومیه برگزارشد، افزود: به انجمن‌ها و کانون‌های فرهنگی و هنری باید توجه ویژه شود؛ چراکه توسعه آن‌ها زمینه‌ساز توسعه کشور در همه زمینه‌هاست.

وی با اشاره به این‌که «هرچقدر در حوزه فرهنگ و هنر کار شود جامعه‌ بانشاط‌تری خواهیم داشت» تصریح کرد: هنر بستر و زمینه‌ساز ایجاد ارتباط و رشد در یک کشور است و هنرمندان تاثیرگذار ترین افراد جامعه هستند.

وی با اشاره به این‌که «درجامعه ما به هنر آن‌گونه که باید توجه نشده است» خاطرنشان کرد: اگر در شرایط امروز از فرهنگ و هنر غافل شویم در واقع از توسعه کشور غافل شده‌ایم.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی باتاکید بر این‌که «متاسفانه برخی نگرشها در جامعه نسبت به هنر مسموم و منفی است» تاکید کرد: ‌باید از هنر در حوزه‌های مختلف استفاده کرد؛ چراکه تا فرهنگ و هنر در یک جامعه نهادینه نشود بقیه کارها پیش نخواهد رفت.

وی ادامه داد: ‌وظیفه هنر تشخیص تمایلات و ترجیهات جامعه و فرهنگ‌سازی در کشور است. متاسفانه استان حیات خلوت برخی افراد برای فساد اقتصادی شده این وظیفه هنرمندان است که با هنر خود مردم را از این مشکلات آگاه سازند و درواقع زبان گویای مردم باشند.

وی گفت: ‌هنرمندان باید با هنر خود اقتصاد مقاومتی را در جامعه فرهنگ‌سازی و نهادینه کنند.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها