در گفت و گو با خبرفوری مطرح شد؛

کرباسچی: صوفی نظر شخصی‌اش را گفته/ شاید خود او بنایی برای حضور در انتخابات را ندارد/ هیچ جریان سیاسی نمی تواند نسبت به انتخابات بی فکر باشد

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی گفت: در حال حاضر اصلاح طلبان فعلا بنایی برای ائتلاف با جریانات اعتدالی ندارند و درباره این موضوع باید در ایام انتخابات تصمیم گیری کرد.

کرباسچی: صوفی نظر شخصی‌اش را گفته/ شاید خود او بنایی برای حضور در انتخابات را ندارد/ هیچ جریان سیاسی نمی تواند نسبت به انتخابات بی فکر باشد

فاطمه علی اصغری- یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی سال آینده برگزار می شود از این رو یکسال مانده به برگزاری این انتخابات جریانات سیاسی اعم از اصلاح طلب و اصولگرا تحت عناوین مختلف از نحوه حضور خود در انتخابات و راهبردها و تاکتیک هایی که مدنظرشان است سخن می گویند.

اصلاح طلبان به عنوان یکی از جریانات حاکم در فضای سیاسی ایران در انتخابات مجلس دهم عملکرد خوبی را در ورود نمایندگان مدنظرشان به مجلس شورای اسلامی داشتند. در این دوره پاره ای از اتفاقات به مانند افزایش اختلاف نظر آنها با دولت، جریانات اعتدالی سبب شده تا اظهاراتی همچون عدم ارائه لیست در انتخابات مجلس آینده از سوی چهره های این جریان سیاسی مطرح شود اظهاراتی که دبیرکل حزب کارگزاران آن را تایید نمی‌کند.

***

غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران در گفت و‌گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری در واکنش به اظهارات علی صوفی از چهره های اصلاح طلب مبنی بر اینکه شاید اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس لیستی ارائه ندهند، اظهار کرد: صحبت هایی که از سوی صوفی مطرح شده است استنباط و نظر شخصی خودش بوده است چرا که اصلاح طلبان هنوز تصمیمی برای ورود یا عدم ورود به انتخابات مجلس اتخاذ نکردند.

وی افزود: اینکه برخی از دوستان از عدم ارائه لیست از سوی اصلاح طلبان در انتخابات مجلس خبر می دهند نظر شخصی خودشان است از این رو اگر برفرض مثال آقای صوفی از عدم ارائه لیست توسط اصلاح طلبان در انتخابات مجلس سخن می گوید به معنای این است که وی خودش بنایی برای حضور در انتخابات ندارد از این رو نمی توان آن را به نظر همه افراد در این تشکل تعمیم داد.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی تصریح کرد: اصلاح طلبان قطعا با توجه به بستر و شرایطی که در عرصه انتخابات مجلس وجود خواهد داشت درباره اینکه لیست انتخاباتی ارائه دهند یا ندهند تصمیم می گیرند از این رو فعلا در این راستا تصمیمی اتخاذ نشده و خبری نیست و همه چیز به شرایط انتخابات بستگی دارد.

کرباسچی خاطرنشان کرد: بدون شک در روزهای منتهی به انتخابات درباره نحوه ورود به این عرصه و ارائه لیست سخن خواهیم گفت.

وی درباره اینکه آیا سازوکار اصلاح طلبان برای ورود به انتخابات مجلس شورای اسلامی مشخص شده است یا خیر تاکید کرد: هیچ جریان سیاسی نمی تواند نسبت به برگزاری یک انتخابات بی فکر و‌ نظر باشد که این رویکرد در قبال اصلاح طلبان نیز صادق است.

دبیرکل حزب کارگزاران سلزندگی گفت: ما هم قطعا سازوکار را درباره ورود به انتخابات مجلس خواهیم داشت اما با توجه به اینکه یکسال به انتخابات باقی مانده است اعلام نظر و سیاست درباره نحوه ورود به انتخابات قطعا زود است.

کرباسچی درباره اینکه آیا اصلاح طلبان در انتخابات مجلس با جریان های اعتدالی ائتلاف خواهند کرد یا خیر اظهار کرد: فعلا بنایی برای ائتلاف نداریم اما قطعا در ایام انتخابات و برحسب موقعیتی که وجود دارد درباره این موضوع تصمیم خواهیم گرفت.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها