اسپایدرمن دست نیافتی تر شد

نسخه های مختلف و شش گانه اسپایدرمن که با بازیگران زنده طی ۱۹ سال اخیر ساخته شده، چنان پررونق بوده اند که شاید نیازی به ساخت یک اثر کارتونی جدید مرتبط با آن نبود.

اسپایدرمن دست نیافتی تر شد

اما این کار را شرکت سونی پیکچرز انجام داده و محصول آن فیلمی است که «اسپایدرمن: به درون نظم عنکبوتی» نامیده شده است و این هفته آمار خود را درخشان تر و میزان فروش این سری آثار را باز هم بیشتر کرد.

این فیلم در پنجمین هفته اکرانش در آمریکای شمالی ۹ میلیون دلار پولسازی کرد تا در این منطقه از جهان ۱۴۷ میلیون دلاری شود و با ۴/۹ میلیون دلاری که در سایر قاره ها و مناطق و کشورها شامل اروپا، آسیای شرقی، آمریکای لاتین، شمال آفریقا و اقیانوسیه به نام خود نوشت، اینک ۳۰۰ میلیون دلار را هم رد کرده و شرایط و نشانه ها حاکی از آن هستند که این پایان کار این فیلم نیز نیست و ظرفیت سودآفرینی آن حداقل برای دو ماه دیگر پابرجاست.

از مگوایر تا گارفیلد

پس از تولید سه فیلم یا کارگردانی عالی سم رایمی در دهه ۲۰۰۰ که نقش اول را توبی مک گوایر بازی کرد، سونی پیکچرز بر سر ساخت قسمت های چهارم و پنجم با آنها به توافق نرسید و سکانداران تازه ای این پروژه را تحویل گرفتند و اندرو گارفیلد به جای توبی مگوایر ایفاگر رل مرد عنکبوتی شد و واژه «شگفت انگیز» به عنوان پسوند اسپایدرمن پشت این قهرمان کمیک استریپی کاشته شد

و فیلم های چهارم و پنجم با این اوصاف نیز به فروش های بالایی نایل شد و فیلم ششم نیز تهیه شده و در نوبت نمایش قرار دارد اما مسئولان امر باز به این نتیجه نرسیدند که ظرفیت این پروژه پر شده و با این یقین که پتانسیل اقتصادی آن پابرجاست با نادیده گرفتن صدها کمیک بوک و اثر کارتونی مرتبط با مرد عنکبوتی یک کارتون بلند تازه را یا در برداشتن این کاراکتر در دستور کال خود قرار دادند که به همان فرجام مثبتی رسیده است که از آن یاد کردیم.

بدون جلوه های ویژه اما…

این فیلم به سبب انیمیشن بودن طبعاً فاقد جلوه های ویژه فوق العاده نسخه هایی است که با بازیگران زنده و به شکلی انسانی ساخته شده اما باز هم به لحاظ بصری و رنگ آمیزی در سطح بالایی قرار دارد و حتی در قالب یک کارتون نیز زندگی پرشکوهی را طی هفته های اخیر روی پرده های نقره ای جهان تجربه کرده است. شاید آکوامن یا همان مرد دریایی طی همین مدت بازار فیلم و سینمای جهان را قبضه کرده باشد

و پس از عبور از یک میلیارد دلار در گیشه هایش بی گمان پرفروش ترین فیلم هفته های اخیر جهان باشد اما اسپایدرمن با مجموعه دریافت های دو دهه اخیرش به سطحی رسیده که حتی برای مرد غول پیکر دریایی نیز تا اطلاع ثانوی دست نیافتنی است و موجودی که برادران وارنر با بازی جیسون موموای غول پیکر روانه سینماهای جهان کرده است. برای هماوودی با اسپایدرمن لاغرتر و کم توان تر به فیلم های بعدی و ورسیون های آنی خود محتاج است. چیزی که نتیجه رقابت فعلی آنها را کاملاً به سود «مرد عنکبوتی» و به ضرر «مرد دریایی» جلوه می دهد.

منبع: بانی فیلم

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها