مذاکره با سازمان فضایی برای ساخت «پیام ۲»/ ماهواره امیرکبیر در اقیانوس هند افتاد

رئیس دانشگاه امیرکبیر گفت: برای ساخت پیام ۲ باید مذاکراتی را با سازمان فضایی داشته باشیم.

مذاکره با سازمان فضایی برای ساخت «پیام ۲»/ ماهواره امیرکبیر در اقیانوس هند افتاد

سید احمد معتمدی رئیس دانشگاه امیرکبیر درباره تیمی که ماهواره پیام دانشگاه امیرکبیر را ساخته‌اند، اظهار کرد: حدود ۱۰ سال تیمی از اساتید، دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه امیرکبیر روی ماهواره پیام کار کردند و با تلاش آن‌ها این ماهواره ساخته شد.

معتمدی درباره ویژگی‌های پیام بیان کرد: برای اولین بار چنین ماهواره‌ای توانست با وزن ۱۱۰ کیلوگرم پرتاب شود و مرحله اول و دوم را با موفقیت پشت سر بگذارد، اما در مرحله سوم که باید ماهواره را جدا کند و به سرعت مناسب بیش از ۷ یا ۷ و ۲ دهم کیلومتر در ثانیه برسد نتوانست به درستی عمل کند و شروع به کم کردن مدار و سقوط کرد.

وی با بیان اینکه ماهواره پیام در اقیانوس هند افتاده است، اظهار کرد: مسیر ماهواره مشخص و این ماهواره مشخصات مکانی خود را برای ما ارسال کرده است و به کمک این مسیریابی و عکس‌های به دست آمده تشخیص داده شد که ماهواره در اقیانوس هند افتاده است.

رئیس دانشگاه امیرکبیر گفت: عملکرد اولیه ماهواره بسیار خوب بود و توانست سیگنال‌هایی را هم ارسال کند اما به دلیل وجود برخی مشکلات پیام سقوط کرد و در اقیانوس هند افتاده است.

معتمدی با بیان اینکه به کمک این تیم می‌توان پیام دیگری ساخت، بیان کرد: همان تیم قبلی می‌توانند بار دیگر ماهواره پیام را طراحی کنند، زیرا دانش فنی این موضوع را دارند و همین موضوع ما را در موقعیت خوبی قرار داده است.

وی با بیان اینکه باید مذاکراتی را با سازمان فضایی داشته باشیم، ادامه داد: به وسیله این مذاکرات و همچنین جلساتی که گذاشته می‌شود می‌توان همراه با تیم ماهواره پیام که از دانشجویان، اساتید و فارغ‌التحصیلان تشکیل می‌شوند کار را با قوت بیشتری ادامه داد و پیام دیگری را ساخت.

رئیس دانشگاه امیرکبیر گفت : براساس صحبتی که با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این باره داشته‌ایم کار ساخت پیام ۲ به زودی شروع می‌شود تا با پرتاب نمونه‌های بعدی کار را به خوبی انجام دهیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها