ایران به دنبال هت تریک در صعود 9 امتیازی

تیم ملی ایران با پیروزی برابر عراق، برای سومین بار متوالی با 9 امتیاز از گروهش صعود خواهد کرد.

ایران به دنبال هت تریک در صعود 9 امتیازی

شاگردان کارلوس کی روش از ساعاتی بعد به مصاف تیم ملی عراق خواهند رفت. ایران در دو بازی قبلی با نتایج پرگل توانست یمن و ویتنام را شکست دهد و صعود خود را قطعی کند و امروز برای صدرنشینی به تنها یک امتیاز احتیاج دارد اما بدون شک تیم ملی ایران برای گرفتن انتقام 4 سال قبل و همچنین ثبت رکوردی جالب در این رقابت ها به دنبال پیروزی خواهد بود.

در تاریخ جام ملت های آسیا از سال 1992 مسابقات در گروه های 4 تیمی برگزار می شود و به نوعی از نظم بیشتری برخوردار است. در 7 دوره جام ملت ها از سال 92 تیم ملی ایران تنها 2 بار با امتیاز کامل از گروه خود صعود کرده است.

در سال 92 ایران با 4 امتیاز پایین تر از ژاپن و امارات قرار گرفت و نتوانست از مرحله گروهی صعود کند. 4 سال بعد شاگردان محمد مایلی کهن با برتری مقابل عربستان و تایلند و شکست مقابل عراق صدرنشین شدند اما بازهم نتوانستند 9 امتیازی باشند.

در جام 2000 لبنان، تیم ملی علی رغم شایستگی هایش در بازی دوم مقابل تایلند متوقف شد و در نهایت با 7 امتیاز راهی مرحله بعدی شد. سال 2004 نیز شاگردان برانکو ایوانکوویچ برابر عمان و ژاپن به تساوی رسیدند و تایلند را 3-0 شکست دادند. سال 2007 نیز تیم امیر قلعه نویی نتوانست طلسم کسب امتیازات کامل را بشکند و 7 امتیازی راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

اما در دوره بعدی جام ملت های آسیا، تیم ملی ایران موفق شد با پیروزی مقابل عراق، کره شمالی و امارات تمام امتیازات را کسب کند و راهی مرحله بعدی شود. سال 2015 نیز شاگردان کارلوس کی روش دست به چنین کاری زدند و با ثبت سه کلین شیت، بحرین، قطر و امارات را از پیش رو برداشتند، هرچند که در بازی آخر مقابل امارات دشواری های زیادی را متحمل شدند.

حالا باید دید آیا امروز تیم ملی ایران با برتری مقابل عراق می تواند برای سومین بار متوالی در مرحله گروهی 9 امتیازی شود یا خیر؟

منبع: ورزش سه

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها