سومین روز اعتراضات ضد دولتی در زیمبابوه

اعتراضات در زیمبابوه به دلیل تصمیم دولت مبنی بر دو برابر شدن قیمت سوخت، وارد سومین روز شد.

سومین روز اعتراضات ضد دولتی در زیمبابوه

این اعتراضات در حالی ادامه دارد که خانه "اوان ماواریر"، اپوزیسیون دولت کنونی زیمبابوه به گفته‌ وکلایش در محاصره نیروهای مسلح در حراره قرار دارد. ماواریر در سال 2016 کمپینThis Flag را تاسیس کرد که اعتراضات ضد دولتی سراسری را برگزار کرد.

با ادامه اعتراضات ضد دولتی بزرگترین شرکت مخابراتی زیمبابوه در پیامی به مشتریان خود اعلام کرد که این شرکت توسط دولت مجبور به قطع سرویس اینترنتی خود شده است: "این مساله فراتر از کنترل ما است."

در حالی که اعتراضات در شهرهای مهم زیمبابوه ادامه دارد، مراکز تجاری و مدارس تعطیل بوده و شبکه‌های مخابراتی اینترنت خود را قطع کرده‌اند.

در اعتراضات خشونت آمیز روز دوشنبه در حراره سه نفر از جمله یک مامور پلیس کشته شدند. معترضان خسارت‌هایی به مغازه‌ها و خودروها وارد کردند.

این کشور در جنوب آفریقا با کمبود قابل توجه دلار مواجه شده است که مشکلاتی در واردات سوخت و مواد دارویی دارد و این مساله باعث افزایش شدید قیمت‌ها شده است. مردم زیمبابوه "امرسون منانگاگوا"، رئیس جمهوری را به خاطر عمل نکردن به وعده‌هایش مقصر اصلی می‌دانند.

در مقابل دولت زیمبابوه گروه‌های حقوق بشری محلی و اپوزیسیون را مقصر اعتراضات اخیر می‌داند و اعلام کرده است که این اعتراضات بخشی از توطئه برای براندازی دولت کنونی است.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها