قهرمان ووشوی جهان وارد قفس MMA شد

دارنده چندین مدال طلای مسابقات جهانی ووشو، گفت: امیدوارم به عنوان کسی که برای ایران افتخار آفرینی کرده و پرچم کشورمان را در میادین مختلف به اهتزاز درآورده در ذهن مردم ماندگار باشم.

قهرمان ووشوی جهان وارد قفس MMA شد

گویا فعالیت حمید قلی پور در رشته MMA جدی شده است، آیا برای فعالیت در این رشته تصمیم خود را جدی گرفته‌ای؟

مهرماه سال گذشته مسابقات جهانی ووشو در روسیه برگزار شد و پس از بازگشت به ایران تصمیم گرفتم در رشته MMA فعالیت کنم. ابتدا با چند نفر از افراد معتمد مشورت کردم و پس از آن کارم را جدی‌تر آغاز کردم. ابتدا تمرینات جوجیستو را در فنون خاک زیر نظر حامد جاریانی آغاز کردم. پس از آن تصمیم گرفتم برای مدت کوتاهی در کمپ تمرینی تایلند حضور داشته باشم و فعالیتم را در واقع جدی‌تر کردم. در طول این مدت سعی کردم با برنامه پیش ببرم.

پس مبارزه شما در رشته MMA نزدیک است؟

من تصمیم را گرفته ام و تقریباً یک سال و نیم است که به شدت در این رشته فعالیت می‌کنم. دو ماه است که با امیر علی‌اکبری تمرین می‌کنم و پنج‌شنبه صبح هم برای اولین‌بار قرار است برای اولین بار راهی گرجستان شویم و به صورت رسمی در این کشور با حریف گرجی در MMA مبارزه کنم.

خبر دارید که وزارت ورزش فعالیت ورزشکاران را در این رشته ممنوع کرده است؟ گویا به فدراسیون ها ابلاغ شده هر ورزشکاری در این رشته فعالیت کند، دیگر اجازه مبارزه کردن در رشته قبل را زیر نظر فدراسیون ها ندارد!

من در مورد این قانون اطلاعات دقیقی ندارم، ضمن اینکه اصلاً برایم این موضوع مهم نیست، به هر حال من سال‌ها در بحث قهرمانی افتخارات زیادی را کسب کرده‌ام، اما از لحاظ مالی خیلی نتوانستم به آنچه می‌خواستم در این رشته برسم، چون در ورزش قهرمانی متاسفانه خیلی درآمد مالی وجود ندارد،(البته به غیر از چند رشته خاص) ضمن اینکه ووشو رشته المپیکی نیست که با کسب مدال در المپیک بتوان به یک پاداش خوب رسید. متاسفانه با تمام تلاش هایی که در طول این سال ها انجام دادم واقعا به لحاظ مالی هنوز دغدغه‌های بسیار زیادی را دارم.

به هر حال من تصمیم را گرفتم تا در رشته MMA فعالیت کنم. قطعاً قبل از این تصمیم گرفته‌ام که از ووشو خداحافظی کنم. امیدوارم با نتایجی که در طول این سال‌ها با تیم ملی ووشو برای کشورمان کسب کرده‌ام، توانسته باشم دل مردم ایران را شاد کنم.امیدوارم به عنوان کسی که برای ایران افتخار آفرینی کرده و پرچم کشورمان را در میادین مختلف به اهتزاز درآورده در ذهن مردم برای همیشه ماندگار باشم.

پس برای خداحافظی از ووشو تصمیم جدی گرفته‌اید؟

بله، مطئمناً با مسئولان فدراسیون ووشو و کادر فنی تیم ملی در مورد این موضوع مشورت خواهم کرد. من برای خداحافظی تصمیم گرفته‌ام.

آیا از حریف گرجستانی خود در نخستین مرحله شناختی هم دارید؟

از حریفم هیچ شناختی ندارم، حتی فیلم مبارزات او را نتوانسته‌ام پیدا کنم، اما فقط تا این اندازه می‌دانم که او پیش از این در MMA چند مبارزه انجام داده است.

ووشو چقدر به MMA نزدیک است و آیا تجربیاتی که در طول این سال‌ها از این رشته کسب کرده‌ای می‌تواند به شما کمک کند؟

نزدیک‌ترین رشته به MMA ووشو (ساندا) است. تنها تفاوت این دو رشته در فنون خاک است. ووشو فنون خاک را ندارد. برای رفع این مشکل در طول این مدت با مربیان خوبی کار کرده‌ام و تقریباً با فنون خاک هم آشنا شده‌ام تا ان‌‌شاءالله در طول مبارزاتم به مشکل نخورم تا به عنوان ووشوکار ایرانی پرچم ایران را در گرجستان بالا ببرم.

عملکرد تیم ملی فوتبال در چارچوب رقابت‌های جام ملت‌های آسیا را در این چند بازی که برگزار شده چطور دیدید؟

تیم ملی ایران شانس قهرمانی در جام ملت های آسیا را دارد، به هر حال اگر نتیجه‌ای حاصل شود قطعاً این موفقیت حاصل دسترنج یک گروه است. ان‌شاءالله تیم ملی ایران قهرمان شود تا دل مردم در این شرایط فعلی شاد شود. مردم هم باید بدانند که اگر تیم ملی در این رقابت‌ها قهرمان شد، این موفقیت حاصل کار یک تیم بوده و این کی‌روش نیست که تیم ملی ایران را قهرمان کرده است. اگر برخی تصور کنند کی‌روش تیم ملی فوتبال را قهرمان کرده، کاملا این تفکرات غلط است. مردم باید به تیم ملی ایران افتخار کنند نه به کی‌روش؛ البته این را قبول دارم که او یک مربی حرفه‌ای است، اما موفقیت تیم ملی کار یک گروه است. پولی که به کی‌روش داده می‌شود از جیب همین این ملت است، اگر تیم ملی ایران و بازیکنان آن گل می‌زنند این بچه‌های ایران هستند که گل می‌زنند نه کی‌روش. نگاه مردم باید به نتایج ملی باشد تا تیم ملی هم نتیجه کسب کند.

منبع: فارس

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها