دمای هوا در گلستان ۱۴ درجه کاهش می‌یابد

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان گلستان گفت: با نفوذ سامانه سرد و بارشی به استان سبب رگبار باران و رعدوبرق، کولاک برف در مناطق کوهستانی، مه غلیظ و کاهش ۱۰ تا ۱۴ درجه‌ای دمای هوا آخر هفته در گلستان می‌شود.

دمای هوا در گلستان ۱۴ درجه کاهش می‌یابد

محمدرضا رحمان‌نیا با اشاره به نفوذ سامانه سرد و بارشی از فردا به استان اظهارداشت: امروز سه‌شنبه و فردا چهارشنبه هوای استان صاف تا کمی ابری بوده و به جهت جنوبی شدن جریانات جوی از فردا دمای هوا افزایش نسبی نسبت به روزهای قبل خواهد داشت.

وی افزود: براساس نقشه‌های پیش یابی سامانه سرد و بارشی از روز پنجشنبه به استان نفوذ کرده و سبب افزایش ابر، رگبار باران و رعد و برق، ریزش برف، گاهی وزش باد بسیار شدید با بیش از 70 کیلومتر بر ساعت، طوفانی شدن دریا، در نواحی کوهستانی کولاک و احتمال تگرگ، مه غلیظ و کاهش قابل ملاحظه دما بین 10 تا 14 درجه سلسیوس خواهد شد.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان گلستان گفت: این شرایط ناپایدار تا روز شنبه در استان تداوم خواهد داشت.

رحمان‌نیا افزود: در این مدت به علت تداوم ریزش‌های جوی، احتمال آبگرفتگی برخی معابر و وقوع سیلاب در نواحی مستعد وجود دارد و وزش باد شدید هم سبب خسارات به ابنیه و تاسیسات زیربنایی خواهد شد.

وی اظهار کرد: با توجه به برودت هوا، ریزش برف سنگین در نواحی کوهستانی و مناطق سردسیر، یخبندان وقوع پدیده مه غلیظ و کاهش قابل ملاحظه دید سبب اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی و جاده‌های مواصلاتی شرق استان خواهد شد.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان گلستان گفت: در این مدت دریای خزر نیز مواج بوده و ارتفاع موج بین یک تا 4 متر خواهد رسید.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها