میرزاده: جوانان باید بر اساس تخصص‌شان در فضای مجازی ورود کنند

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت که جوانان باید بر اساس مطالعات و تخصص‌شان در حوزه فضای مجازی ورود کنند.

میرزاده: جوانان باید بر اساس تخصص‌شان در فضای مجازی ورود کنند

میرحمایت میرزاده با اشاره به تاکیدات اخبر مقام معظم رهبری در خصوص حضور جوانان در عرصه فضای مجازی برای مقابله با توطئه دشمنان در این حوزه گفت: ابتدا مطالعه در این خصوص برای علاقه‌مندان امری ضروری است. هنگامی که من قصد دارم اطلاعاتی را در فضای مجازی منتشر کنم باید نسبت به این اطلاعات ‌که‌ قرار است در حوزه‌ای مشخص منتشر شود تخصص لازم را داشته باشم. قطعا مفهموم فرمایش حضرت آقا اینگونه نیست که جوان در حوزه‌ای از فضای مجازی که تخصص ندارد ورود کند. بلکه تاکیدات آقا مبنی بر این است که جوانان بر اساس مطالعات و تخصص خودشان در این حوزه ورود کنند. فضای مجازی اقیانوسی بیکران است که اگر فرد غیر متخصص به آن ورود کند قطعا دچار مشکل می‌شود.

وی افزود: با توجه به این که جهان به سویی می‌رود که خیلی از تصمیم سازی‌ها در همین حوزه فضای مجازی صورت می گیرد و تاثیر خودش را بر مسائل کلان داخلی و بین المللی خواهد گذاشت باید به این حوزه مهم توجه شود. فضای مجازی حاکم بر داخل، خارج و جهان قطعا در تصمیم‌ها تاثیرگذار خواهد بود، جوانانی که در این حوزه حضور پیدا می‌کند باید تخصص و مطالعات لازم را داشته باشند.

میرزاده در پایان در این خصوص که فیلترینگ فضای مجازی چه موانعی را در این راه ایجاد می‌کند؟ تصریح کرد: در این خصوص که شاید به روزی برسیم که فیلترینگ دیگر جوابگو نباشد نباید تردید کرد، اما در هر کشوری در هر حوزه که بخواهید ورود کنید به این صورت نیست که هر کسی هر کاری دلش بخواهد انجام دهد، همه جا یک دروازه و یک کنترل وجود دارد، شاید شرایط جامعه ما در برخی حوزه‌ها ایجاب می‌کند که یک نظارتی وجود داشته باشد، آزاد بودن در هر شرایطی در این حوزه موجب می‌شود دیگر جایی برای صاحب نظران و صاحبان علم نباشد. یک چارچوب و یک نظارت کلی در این حوزه باید وجود داشته باشد و فکر نکنم بودن این نظارت جایی برای مباحث کارشناسی وجود داشته باشد.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها