در گفت و گو با خبرفوری مطرح شد؛

ترکان: اصلاح‎طلبان اگر نقدی را درباره دولت مطرح می‎کنند از سر خیرخواهی است/ خالی کردن پشت دولت از سوی جریانات سیاسی کلیت ندارد

عضو حزب اعتدال و توسعه گفت: نقدها و اظهاراتی که از سوی اصلاح‎طلبان در قبال دولت مطرح می‎شود از سر خیرخواهی است و هیچ هدف و منظور دیگری ندارد.

ترکان: اصلاح‎طلبان اگر نقدی را درباره دولت مطرح می‎کنند از سر خیرخواهی است/ خالی کردن پشت دولت از سوی جریانات سیاسی کلیت ندارد

فاطمه علی‎اصغری- اظهارات رنگارنگ و متنوعی این روزها از سوی چهره‎های اصلاح‎طلب درباره وضعیت این جریان سیاسی، تعامل آنها با دولت و اینکه بالاخره آنها در انتخابات آینده چه کار خواهند کرد مطرح می‏شود.

در حالیکه محمود واعظی رئیس دفتر روحانی در اظهاراتی صراحتا بیان می‎کند که حزب اعتدال و توسعه عامل پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست‎جمهوری بوده است و این طیف با اصلاح‎طلبان تندرو در انتخابات ریاست‎جمهوری هیچگونه ائتلافی نداشته است که بسیاری از چهره‎های اصلاح‎طلب از جمله رسول منتجب‎نیا در پاسخ به این سخنان گفته است که اگر اصلاح‎طلبان و تلاش‌های آنها نبود امروز روحانی قطعا رئیس‎جمهور نبود.

علی صوفی از دیگر چهره‎های اصلاح‎طلب نیز روز گذشته در اظهاراتی از امکان عدم ارائه لیست از سوی اصلاح‎طلبان در انتخابات مجلس سخن گفت روندی که به خوبی نشان از این دارد که اختلافات در درون بدنه اصلاح‎طلبان بیش از آنچه چیزی است که تصور می‎کنیم از این رو ائتلاف میان این جریان سیاسی با احزاب و تشکل‎های سیاسی نزدیک به دولت در انتخابات آینده و اینکه آیا اصلاح‎طلبان هنوز قصد حمایت از دولت روحانی را دارند روند مهم و در عین حال مبهم است که نمی‎توان از آن به راحتی گذر کرد.

***

در گفت و گوی با اکبر ترکان مشاور پیشین حسن روحانی و از اعضای حزب اعتدال و توسعه درباره آینده روابط میان اصلاح‎طلبان و دولت به گفت و گو پرداختیم.

متن این گفت و گو به شرح زیر است:

خبر فوری : یکسال به انتخابات مجلس شورای اسلامی باقی مانده است و دامنه اختلافات میان اصلاح‎طلبان و احزاب اعتدالی و نزدیک به دولت مثل حزب اعتدال و توسعه افزایش پیدا کرده است، از منظر جنابعالی بازهم امکانی برای ائتلاف باقی مانده است؟

ترکان: دبیرکل حزب اعتدال و توسعه آقای نوبخت هستند و معمولا مصاحبه‎ها و رویکرد سیاسی از سوی وی مطرح می‎شود از این رو بهتر است وی در این باره اظهارنظر کند.

خبر فوری : ارزیابی خودتان به عنوان یک چهره سیاسی چیست؟

ترکان: ما خیلی وارد نیستیم بهتر آقای نوبخت نظرش را بگوید چراکه وی موفق‎تر حرف می‎زند.

خبرفوری: از نظر شما اصلاح‌طلبان هنوز هم حامی روحانی هستند؟

ترکان: به نظر بنده اصلاح‎طلبان همیشه حامی روحانی بودند بدون هیچ توقعی و کماکان هم در شرایط فعلی هنوز هم حمایت می‎کنند و اگر نقدی هم مطرح می‎کنند از سر خیرخواهی است از این رو فکر می‎کنم همین مدل همکاری و همراهی بین دوستداران روحانی و اصلاح‎طلبان ادامه خواهد داشت.

خبرفوری: فکر می‎کنید با این رویه که مطرح کردید در انتخابات مجلس یک لیست ائتلافی میان اصلاح‎طلبان و اعتدالیون شکل گیرد؟

ترکان: ائتلاف در کشور ما خیلی پایگاه حزبی ندارد و رفتارهای ما در انتخابات معمولا حزبی نیست، از این رو بنده فکر می‎کنم که جریانات حامی دولت و اصلاح‎طلبان در انتخابات آینده باهم همکاری خواهند داشت.

خبرفوری: نظر جنابعالی نسبت به نقدهایی که از سوی چهره‎های اصلاح‎طلبان نسبت به دولت چیست؟

ترکان: نقد کار شایسته‎ای است و نقد یعنی جستجو کردن در رفتارها و کردارها و پیدا کردن نقاط ضعف برای اصلاح از این روز چیز بدی نیست، اما همه باید موضوعات زندگی‎مان را مورد بازبینی قرار دهیم و این موضوع می‎شود نقد خیرخواهانه که باید از آن استقبال کرد.

خبرفوری: اخیر رئیس‎جمهور نیز از انتقادات و خالی کردن پشت دولت از سوی برخی جریانات سیاسی انتقاد کردند این روند از منظر شما تا کجا پیش می‏رود؟

ترکان: این روندی که از سوی رئیس‎جمهور مطرح شده است از منظر بنده کلیت ندارد و علی‎رغم اینکه مواضع برخی از افراد متفاوت است در شرایطی که کشور مورد تحریم است و ما در راس آن شاهد رفتارهای ترامپ و همراهی برخی از کشورهای جهان در قبال ایران هستیم ما باید به جدیت به دنبال اتفاق‎نظر بین خودمان باشیم.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • عبدالهى
    0

    باسلام خود آقاى تركان با مشكل بازنشستگى ومريضى كه دارد وبراستى برايش آرزوى سلامتى داريم وبسختى ميتواند حتى بخاطر سلامتيش در محل كار حضور داشته باشد با عنوان عضو غير موظف درشستا با دراختيار گرفتن خيلى امكانات مشغول بكار است چرا

  • سنگ پای قزوین
    0

    البته ایشان به این موضوع مهم نیز اشاره کرد که: حتما با دوستان و دولت یه بزباش میزنیم به بدن چنتا سکه هم هدیه میدیم به برو بچ برنامه ثریا اگه تهیه کننده برنامه قبول نکرد ، میدیم به رفقا در روز ماله های حامی تفکرات لیبرالی خودمون

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها