ترکیب احتمالی ایران و عراق ؛

پسران شجاع کی‌روش مقابل عراق

تیم ملی ایران امشب ساعت ۱۹:۳۰ به وقت تهران به مصاف تیم ملی عراق خواهد رفت. رقابتی که فینال گروه D است و سرشار از هیجان. غول های فوتبال خاورمیانه با چه مهره هایی به مصاف هم می روند؟

پسران شجاع کی‌روش مقابل عراق

به گزارش خبر فوری ؛ دیدارامشب ایران و عراق یک نبرد حیثتی است. شاگردان کی‌روش نمی‌خواهند اشتباه چهار سال پیش تکرار شود و این رقابت بیشتر شبیه یک مسابقه برای انتقام خواهد بود. همانطور که رقابت چهار سال پیش برای همه تلخی‌اش ماه ها در ذهن ایرانی ها ماند، حالا کی‌روش می خواهد پیروزی شیرین مقابل عراق تا سال ها به یادگار بماند.
ایران؛ پسران شجاع کی‌روش درون زمین
معمولا در آخرین دیدار مرحله گروهی، سرمربی تیم های قدرتمند و صدرنشین از دروازه‌بان های دوم یا سوم خود استفاده می‌کنند. اما از آن‌جایی که تیم ملی ایران آخرین دیدارش در مرحله گروهی را مقابل عراق برگزار می‌کند، به نظر نمی‌رسد سنگربانی به جز علیرضا بیرانوند درون دروازه تیم ملی ایستادگی کند.
در خط دفاعی، پورعلی‌گنجی و حاج‌صفی تنها مدافعانی بودند که از ابتدای جام در دو بازی تیم ملی از ابتدا به زمین بازی رفته‌اند. دلیل اصلی تنوع ترکیب دفاعی ایران، تنوع مدافعانی است که کی‌روش در اختیار دارد. وریا غفوری و مجید حسینی در کنار رامین رضاییان و پژمان منتظری از گزینه های کی‌روش در خط دفاع هستند. شاید او از روزبه چشمی هم استفاده کند. با این حال محتمل‌ترین گزینه ها بهر‌ه‌گیری از میلاد محمدی در کنار مجید حسینی و پورعلی‌گنجی و احسان حاج صفی خواهد بود.
کی‌روش در مرکز زمین تنها به یک هافبک دفاعی اکتفا می کند که به نظر می‌رسد مثل دو بازی قبلی، امید ابراهیمی باشد. جلوتر از معمار بازی‌سازی های تیم ملی، حضور سامان قدوس و مهدی طارمی تقریبا قطعی است. شاید دژاگه جایش را به علیرضا جهانبخش بدهد و البته که به نظر نمی‌رسد سرمربی تیم ملی احمد نوراللهی یا مسعود شجاعی را به وحید امیری ترجیح دهد‌.
مهاجم نوک تیم ملی احتمالا سردار آزمون خواهد بود. او که مسیر روز های فوق العاده اش را ادامه می‌دهد حالا این شانس را دارد تا مقابل عراق یک قدم به هدف آقای‌گلی در جام ملت ها نزدیک شود.
عراق؛ غیرقابل پیش‌بینی
جلال حسن به عنوان دروازه‌بان، محند الشماری در پست مهاجم، علی عدنان مدافع و علی حسین در میانه زمین از جمله بازیکنان ثابت عراق در دو بازی ابتدایی جام ملت ها بوده اند. سرمربی اسلونیایی هیچ اعتقادی به ترکیب ثابت ندارد و سیستم چرخشی بیش از حد در سیاست های او به کار گرفته شده است. ترکیب عراق در شرایطی که در ۸ بازی اخیر خود بیش از ۲۵ تغییر داشته، اصلا قابل پیش‌بینی نیست اما ممکن است طارق همام و بشار رسن بالاخره در کنار هم بازی کنند. حضور عثاما رشید و ربین سولاکا (هافبک تهاجمی سوعدی الاصل) در ترکیب کاتانچ محتمل است و البته که او صفا هادی، را مثل دو بازی گذشته بازی خواهد داد.

31

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها