آتش سوزی در برخی مناطق جنگلی گیلان

وزش باد گرم که از شامگاه گذشته در گیلان آغاز و همچنان ادامه دارد در این مدت سبب بروز آتش سوزی در برخی از مناطق جنگلی این استان شده که با حضور به موقع نیروهای منابع طبیعی اطفا شده است.

آتش سوزی در برخی مناطق جنگلی گیلان

براساس هشدارهای اداره کل هواشناسی استان گیلان از اواخر وقت دوشنبه با نفوذ تدریجی و تقویت جریانات جنوبی شرایط برای وزش باد گرم شدید و یا خیلی شدید در نواحی مختلف استان گیلان فراهم شد.

ارتفاعات و مناطق دامنه‌ای استان گیلان از شامگاه دوشنبه شاهد وزش باد گرم در برخی از ساعات شدید بودند. از شامگاه گذشته (سه‌شنبه) وزش باد گرم در مناطق جگله‌ای استان با سرعت ۴۰ تا ۹۰ کیلومتر برساعت بود به ویژه شهرستان آستارا که ساعتی پیش شاهد وزش تندبادی با سرعت تقریبی ۷۲ کیلومتر بر ساعت بود.

۹ هکتار از اراضی جنگلی در آتش سوخت

در این باره مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان در گفتگویی با شبکه استانی باران اظهارکرد: با وزش باد گرم که شامگاه روز گذشته در استان آغاز شده و همچنان ادامه دارد سبب وقوع آتش سوزی در ۹ هکتار از جنگلی و مراتع شده است.

محسن یوسف‌پور با بیان اینکه در این مدت ۳ مورد آتش سوزی درسیاهکل، ۲مورد در رودبار، یک مورد در آستارا و یک مورد در رشت به‌ صورت سطحی رخ داده است، افزود: آتش در همان ساعات اولیه با تلاش مأموران آتش نشان ی، منابع طبیعی و مردم و سایر دستگاه‌ها اطفا شد.

وی همچنین ادامه داد: متاسفانه با توجه به تداوم وزش باد آتش خاموش شده در منطقه کچای رشت دوباره شعله‌ور شده که نیروهای منابع طبیعی در حال اطفا حریق هستند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با بیان اینکه علت و میزان خسارت در دست بررسی است از شهروندان خواست از روشن کردن آتش در جنگل‌ها خودداری کرده و هرگونه آتش سوزی را به سامانه ۱۵۰۴ اطلاع دهند.

وورد سامانه سرد و بارشی از امشب

مدیرکل هواشناسی گیلان نیز درباره شرایط جوی استان در ساعات آینده در گفتگویی با شبکه باران اظهارکرد: وزش باد گرم که از شامگاه گذشته در مناطق جلگه‌ای استان گیلان آغاز شده تا اواخر امشب (چهارشنبه) ادامه دارد.

محمد دادرس با بیان اینکه حداکثر سرعت وزش باد در این مدت ۹۰ کیلومتر در ساعت بوده است، افزود: بیشترین سرعت باد با ۷۲ کیلومتر بر ساعت از آستارا گزارش شده است.

وی همچنین به نفوذ توده‌های سرد و بارشی به استان گیلان از اواخر وقت امشب خبر داد و گفت: با ورود توده هوای سرد و بارشی شاهد کاهش ۱۵ تا ۲۰ درجه‌ای دمای هوا و بارش برف خواهیم بود.

دادرس ادامه‌داد: با فعالیت این سامانه در ساعات آینده حداکثر سرعت باد بین ۸۰ تا ۹۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع موج به ۳.۵ متر خواهد رسید و وضعیت دریا برای فعالیت‌های دریانوری و صیادی مناسب نیست.

منبع: مهر

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها